• vis69

Tapet i kök...

Nu blir jag snart tokig, kan inte bestämma mig för kökstapet! Vi har ett gammalt kök vi budgetrenoverar, har målat träpanelen vit, köksluckorna ska bli vita, och nu kör jag fast på tapeten. Var inne på brunt eller beige, nu har jag fått för mig att en vit tapet med svarta små blommor skulle vara fint? Någon som sett någon sådan, eller kan visa mig bild på sin kökstapet så jag får inspiration?

• Svar på tråden Tapet i kök...
  • Johje

ViQ, har inga bilder på mitt kök, men jag har vit panel som du och vita skåpluckor och hade köpt en brun tapet, men den blev aldrig uppsatt, då vi hade en del svarta detaljer så som knoppar etc.

Vad har du för färg på golvet, bänkskivor och knoppar/handtag?

Vi valde iaf en gråblå enfärgad tapet och det blev skitsnyggt! Känns som en sommardag i köket

• Johje

www.borastapeter.se

Uppe till höger så står det tapetguide, där kan man gå in och titta på Borosans tapet och sätta in dem i köket :)

Testa, riktigt roligt tycker jag!

• vis69

Johje!

Vi ska byta golv, jag vill ha ett ljuslaserat trägolv alt ett golv i björk. Bänkskivorna är i lackad trä, ska behållas. Handtagen är i silver.

Tro mig när jag säger att jag "provtapetserat" både på Boråstapeter och alla andra sidor där man kan det, hittar inte rätt känns det som!

• MsNordqvist

Jag tycker att vi har en skitsnygg mönstrad tapet i köket, bild finns i galleriet

• Johje

Den var jättefin MsNordqvist,

Men jag älskar gardiner och andra saker att jag mycket hellre sätter mönster på dom och tycker då att enfärgat är bättre, men smaken är som baken

ViQ, har du silver på handtagen så tycker jag inte att du ska ha beiget/brunt, men det är min smak.

Hade de varit träfärgade eller typ mässing så hade brunt passat, men silver / svart så tycker jag man ska hålla sig åt den färgskalan, haha. Är lite knäpp.

Håller på att renovera ett hus som vi nu ska välja tapeter till, plus att vi ska bygga ett nytt hus till sommaren som också ska ha en massa tapeter och jag lusläser inredningstidningar etc och har kommit fram till att ha enfärgat och ljusa färger, men med kanske en våd i annat eller fondvägg.

Har man panel i köket så har man inte så mycket vägg att tapetsera!

• vis69

Ms Nordqvist, fin tapet, men inte riktigt vad jag tänkt mig!

• Dundermamman

Jag har en stormönstrad tapet i köket i vitt, svart och rött!
    Kika gärna i mitt galleri!

• nanna74

jag har målat mitt kök rött jag är jättenöjd

• apache

Jag har bilder,tapeten är lite gammaldags

• CeciliaBa

Jag har vit/svart tapet i köket...men den kanske inte är din stil. Vi har haft den ett tag, gjorde också en budget renovering!

Kill them with kindness...
  • vis69

Cecilia Ba! Vad fint ni gjort i huset! Tapeten var helt OK, men kanske inte riktigt vad jag tänkt mig (vad nu det är)!

• Seantria

Jag är jätte nöjd med val av tapet i köket, ser lite tråkig ut på bild, mycket snyggare i verkligheten.
    IMG_0507.JPG

• vis69

Seantria-fin, men inte heller den är vad jag tänkt mig...

Egentligen skulle jag nog kunna tänka mig en vit/sandfärgad strukturtapet, är det helt fel?

• Johje

ViQ, sandfärgad går säkert bra, men vit hade jag skippat iom att golvet är ljust och panelen vit!

• sis02

Vi har blå tapet i vårt kök. Bild finns i galleriet.

Nina 33 mamma till Sandra 10, Isabelle 6 och Simon 4 år, sambo med Mats 31
  • Camilla R

SEANTRIA -jag gillade din tapet, ränderna är liksom alltid fräscht (tycker jag) vilket märke?

• Seantria

Oh, vi valde ju alla tapeter till alla renoveringsum samma dag ur olika kataloger... Har för mig att det var Midbec, men hittar den inte på deras hemsida, kanske har utgått men den kan finnas i färgbutikens tapetkatalog.
    Roligt att du tyckte om den

Svar på tråden Tapet i kök...