Inlägg från: Ginger6 |Visa alla inlägg
  • Ginger6

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Sole & Soffy, grattis och lycka till!!!!

• Ginger6

Halloj tjejerna! Jättemycket grattis Swenglish, Murgrönan & Sole!!! Det är så man sitter och ryser!! Tråkigt att det var falskt alarm Soffy, du ska se att det drar igång snart! Det vet man ju i alla fall säkert...att snart är det vår tur Här är en till som vntar o väntar o väntar... och ränner till BM och vilar. Blodtrycket fortsätter att gå upp och ingen bebis kommer, har BF + 3 idag. Jag förstår precis vad ni menar med att inte göra nånting...det är ju sååå tråkigt och dagarna sniglar sig fram. Jag är ju beordrad vila pga blodtrycket och på torsdag får jag veta om det blir igångsättning om bebisen inte kommit än. Vill nästan det eftersom jag bara blir tröttare o tröttare av att blodtrycket stiger. Men, men. Snart så Kram på er!

• Ginger6

Oj va spännande Angelicious, lycka till!! O grattis på födelsedagen Hellur!
    Roligt med alla amningstips, kan säkert behövas sen....om man nu får en bebis nån gång. Har testat både ananas, champagne, färdknäppen, hurtiga promenader och vila...men det verkar vara bebisen själv som bestämmer när den vill komma. Verkar logiskt också eftersom den förmodligen bär på två starka envishets-gener...
    Jobbigt med njurarna Loudean, jag säger nog som Bianca, hade nog hellre blivit igångsatt än att pinas av smärtan tills man är helt slut. Verkar ju som man behöver lite energi även efter förlossningen...Ha en jätteskön (snöig OCH solig) dag tjejer. Själv ska jag va hemma och kissa....ska samla ALLT urin i en dumk under ett dygn för analys angående havandeskapsförgiftning, inte så mysigt Så får jag besked på torsdag.

• Ginger6

GRATTIS igen Sole och välkommen hem! Viktor är fint namn, alla har valt jättefina namn hitills!
    Bianca, jag känner heller inte nånting nu... har haft supermycket förvärkar tidigare och haft rikliga vitgryniga flytningar (sorry...fresh) mm. Men idag och igår känns det som ingenting. Hur lugnt som helst. Så jag tippar på att när min tonåring kommer ut väger h*n väl omkring 60 kg...
    Tror inte man ska bry sig så mycket om hur stor bebisen är, man vet ju itne hur stort bäcken etc man har jämfört med andra heller. Ha en skön kväll! kram

• Ginger6

Haha, håller med Swenglish, man har ju vant sig vid en takt på 2 bebbar om dan i tråden...vad är detta för halv-halt?!
    Ni som fått era småttisar, har ni haft nån nytta av Anna Wahlgrens bok? Det var ju några som köpte den...har också köpt den och skummat lite. Vet inte vad man ska tycka...min barnmorska tycker generellt att Anna W är knäpp. Hon verkar ju rätt sträng på amning och sovning etc?

• Ginger6

Sole! JAAaa längtar efter bebisfika!! Eller ja...Bebis.(punkt)

• Ginger6

Halloj mammor och väntare!!!
    Äntligen har vi kommit hem med en alldeles sagolik liten Jonathan. Har inte läst ikapp i tråden, får göra det när jag landat lite mer. I torsdags började jag få värkar som snabbt blev intensiva. Så medans jag satt och jobbade med lite värkar ringde min BM och sa att det konstaterats att jag hade havandeskapsförgiftning. Alltså ingen födsel på Södra BB. Åkte in till SÖS 16.30 och 22.15 föddes prinsen. 3,5 kg och 51 cm. Fantastiskt!!
    Jag blev sen sämre efter förlossningen och fick ligga kvar med dropp och extrakoller ett tag men nu är vi hemma alla tre och det känns fantastiskt och galet! Hoppas det blivit fler mammor och att antalet väntande minskat. Kollar i tråden imorn igen vad som hänt. Hoppas ni alla mår superbra! KRAMAR Alexandra

• Ginger6

Halloj!!

STORT grattis till alla nya mammor, har försökt läsa ikapp och kika in i era krypin.
    Pippil8, Bianca, Zul och J79; grattiskramar till tusen. Om jag inte missförstått är Hellur på G imorn och Björklöv inne eller?
    Vi är äntligen hemma...igen. Jonathan är nu 12 dagar gammal och vi har varit hemma 3 av dem Dels blev jag dålig igen efter havandeskapsförgiftningen men det är bra nu. Och i lördags hände en jättejobbig grej. Jonathan låg och sov på vår säng när min man gick in för att hämta upp honom var han illröd/blå i ansiktet, stel som en pinne och andades inte. En halvminut skakade och tryckte han på honom tills han så smått började andas igen. Nu har vi fått vara två dygn på SöS med honom för att kontrollera vad det var som hänt och att det inte hände igen. De konstaterade att han förmodligen fått en slempropp i halsen och dykreflexen låst sig. Det kan tydligen hända och om inte mannen skakat liv i honom hade han tuppat av och då hade reflexen släppt. Efter några jobbiga dagar känns det nu lugnt och skönt i alla fall. DEt är egentligen inget att oroa sig för även om vi blev vettskrämda. Om det hade varit plötslig spädbarnsdöd eller nått liknande så kämpar tydligen inte barnet utan slutar helt enkelt bara andas.
    Puh! Inget roligt hur som helst.
    Har läst lite hur ni har det med sovning och amning etc. Alla verkar ha samma frågeställningar men på det stora hela må prima bra! Jag hänger gärna med på promenad eller fika, efter påsken. Nu ska vi få lite besök i veckan och försöka vila lite...är inte ni andra trötta!?! Jag är supertrött men tok-lycklig. Konstig blandning. Ska försöka lägga upp lite kort på vår prins. Kramar så länge!

• Ginger6

Ahh lycka till Hellur!! Snart har du din bebis i famnen!!

Åh va trist och jäkligt med amningen swenglish, förstår att du vill ge upp, som sagt, du ska ju kunna njuta av den här perioden! Skönt att höra att det är fler som ammar så länge Medusa. Allt som allt tar mina amningar också 1 timme ungefär och nu har jag blivit väldigt noga med raparna också sen han satte i halsen. På natten äter han var tredje timme ungefär och jag börjar vänja mig vid att sova tre timmar i stöten, vilar alldeles för dåligt dagtid, vill ju göra massa annat.
    Någon som varit på hörseltest med bebbarna? Min man åkte med Jonathan idag och ena örat var perfekt och det andra inget utslag alls. De sa att det var normalt och att det troligen är fosterfett i öronen. Hur har det gått för er?
    Bra magknips-tips Vivs. Jag brukar hänga honom över axels ett tag , funkar också. Svårt att veta vad de får knip av tycker jag!!

Ang träff, hoppas kunna. Får besök under helgen men tror de kommer senare, sätter upp mig i alla fall:

Träff fredag 13 (hua ) april kl 12:
    BasseKatt
    Sole
    Ginger

• Ginger6

Zul: Ja läkarna sa att man ska skaka på dem, banka i ryggen eller trycka på bröstet som min man gjorde. Att försöka så de får antingen in eller ut luft.

Men hoppas aldrig det händer nån. På BVC får man tydligen lära sig hur man gör när barn sätter i halsen men där har vi ju inte varit än... kram

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4