• Zul

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

gomorron!

har fått städryck o städat på morgonen o ska tvinga sambon att skura golven... Helt lugnt i natt igen, nu ökar frustrationen känner jag. Läste nån skräcksiffra att barnet kan öka med 80 g om dan nu, tänk om jag får en 5-kilos... livrädd för det. Fast kanske ska vara glad att den verkar leva och må bra.

Nu ska vi åka o gå runt sicklasjön. O kanske titta på ny köksfläkt och tapet...

Soffy: hoppas du är inne o föder!!

Bassekatt, tack för det du berättade om igångsättning, känns bättre nu, blir nog det för mig med.

Förresten nu har folk SLUTAT ringa nästan, helt sjukt. Blir väl pinsamt till slut...

• Zul

Ojojoj Sole! Heja! Sös nästa då!

• Zul

Soffy och Emma: oj vad spännande att vattnet har gått, nu är det nära! Stort lycka till!

Själv har jag haft mycket sammandragningar i natt, men vet inte om det är nåt speciellt, de gör inte så ont. Går upp PRICK varannan timme och kissar... Sover sämre och sämre. Drack ett halvt glas vin (underbart gott!!) både igår kväll och i fredags kväll, för att få nåt att hända... Men lillen kanske bara blev ännu sömningare verkar det som...

Vivs: tack för peppet, hoppas att huvudet förhoppningsvis inte växer till så mkt mer nu på slutet.

Idag är det riktigt hemmamysväder. Dricka te, läsa, kolla på film...

• Zul

Ååh nån som är vaken, Bianca!

Är i exakt samma situation, BF+4 och börjar bli rejält less, kan inte sova... Så trött på at vänta! Fram till nu har det trots allt gått ganska bra.

• Zul

Jag håller med, man har hållit igång med grejer och varit social, men nu orkar jag inte ta initiativ längre till saker! Jag bokade in som tusan i början, men har tröttnat på det med...
    En sak är konstig, jag är sjukt res-sugen! VIll åka till Paris, Sevilla, massa ställen... Vill shoppa snygga vårkläder... Kanske blir det så för att det inte går just nu?!

Var ska du föda nånstans bianca? Har du mkt sammandragningar?

Jag har sammandragningar hur mkt som helst på nätterna, men inget mer o de gör inte så ont, blir galen på dem, de spelar mig ett spratt hela tiden.

Nej nu ska jag försöka sova igen, har en dag planerad denna veckan och det är idag, ska göra ett kort seminarium skolan, ska upp vid halv 9...

• Zul

Swe: vilken fin liten Freddy!

Har idag varit hos BM. Huvudet äntligen fixerat! UL-tid på Mama Mia imorgon 10.30 för säkerhets skull, och överburenhetskontroll på Sös på fre morgon 8.15! Hoppas, hoppas nåt händer innan dess (har mer sd nu och ett tryck neråt tycker jag). Imorgon på UL får vi en uppskattning om vad bebis väger, hua...

Bianca: imorgon ska jag göra som dig, bara viiila! Känner mig helt speedad idag.

Soffy: nej vad surt med falskt alarm! Men å andra sidan, nu har ju slemproppen gått och det är nog nära,nära då. Du kanske redan börjat öppna dig, kollade de det?

Hellur: imorgon gäller det för dig!

• Zul

Håller med om att det är FULLT i magen nu, i princip fyrkantig!

Tror att min BM sa att den kan snurra lite Angelicous, men är den fixerad?

Pippil8: ja nu är man ju helt insnöad på förlossning och bebis, kan knappt tänka på nåt annat, less på det!! Har ju varit redo länge nu... Ska du förresten helt säkert sättas igång på BF+7 (om inget hänt innan alltså)?

• Zul

Nämen Sole, vad fort det gick! Så ni är redan hemma, helt overkligt! Stort grattis!! Tack för uppmuntrande ord om sprickning/springning ; )

Nu är vi många som är BF+5,3 eller BF typ idag.

Hellur: Grattis på fördelsedagen (och BF!)

Var på överburenhets-UL idag på mama mia. Allt såg bra ut och 200 ml fostervatten så moderkakan ok. Dock väger den nu 3 950 och jag vill ha ut den nu innan den blir större!! Felmarginalen är 10 % och jag hoppas på NEDÅT!

Pippil8: Närå, jag e kvar tyvärr, lugnt här....Jag tänkte oxå föda på Sös. Har fått tid för överburenhetskontrolll där på fre, då är det BF+7 (8). Men tror inte de sätter igång samma dag om det inte är nåt speciellt, så i värsta fall blir det väl början på nästa vecka. För ivf gäller 1 eller 2 veckor över tiden, beroende på vilket sjukhus det är. Flummigt!

• Zul

Pippil8: jag tror det är BF+7 som gäller, men vet inte om det är själva igångsättningen eller överburenhetskontrollen?? Tycker det råder allmän oklarhet om mycket!
    Ja det vore ju bra att slippa bli igångsatt, men kanske inte hela världen om det måste bli det heller... Verkar som det går bra för många.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4