• ABC08

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Har inte fött ännu heller. Hade BF igår och är redan less på att bara gå hemma och vänta.
    Man får glädja sig åt det underbara vädret iallafall. =)

• ABC08

Va spännande och roligt för dig Hellur! Skönt att veta att man inte behöver gå alltför lång tid över BF. Jag har gått över 6 dar nu, så lite till kanske man får vänta.

Lillenlillen: Det låter helt underbart det där att kunna ha på sig sina vanliga kläder igen. Det har man längtat länge efter. (Har gått runt i mjukisbrallor typ en vecka nu.)Jag fick för mig att man fick vänta ett tag efter förlossningen tills man kunde göra det.

• ABC08

Nu har min lilla gosse kommit ut och gjort mamma och pappa såå lyckliga. Så nu kan jag hänga med i bebbesnacket här.
    Oj vad alla barnmorskor pratar om amning, och alla har olika åsikter om det. Vissa är verkligen typ amningsfascister och tycker att det bara är amning som gäller. Lite stressande.
    Vår bebis fick rätt mycket ersättning på sjukhuset men verkar vilja amma ändå, trots att jag fick höra att det skulle bli svårt.Vad är grejen med att man absolut ska helamma och absolut inte ge nåt annat? Känns lite överdrivet.
    Apropå napp, använder era bebbar det? När kan man börja och blir dom lugna av det?

• ABC08

Hinner knappt sitta vid datorn nånting, det är så mycket att fixa hela tiden. Hur ska det då bli när min pojkvän börjar jobba? Man kanske får lära sig att bli mer effektiv. Skulle vilja börja använda vår babybjörn, men bebisens nacke måste nog bli lite starkare först.

Tack för alla gratulationer!

Pippil8 - Jo förlossningen gick bra, men var ganska jobbig, med igångsättning dag BF+15. Värkarna blev otroligt starka med dropp, och jag blev väldigt trött i slutet och fick ta hjälp av sugklocka. Hoppas verkligen att det kommer igång av sig själv nästa gång.
    Känns bra att ha varit med om att föda nu, så man vet hur det går till. Lustigt med smärta och minnet, jag kommer knappt ihåg hur ont jag hade, och har redan börjat vänja mig vid tanken att skaffa ett barn till.

(Vi har inte kunnat bestämma oss vad han ska heta än, vi va så säkra på att han var en hon. )

• ABC08

Hej alla!
    Nu har jag fått lite tid över att skriva.
    Ang. skrikiga bebisar är min lilla kille skrikig nästan varje gång han är vaken. Det är svårt att veta vad han vill alla gånger, även om det för det mesta är mat. Tror att han har ont i magen en del också.
    När han sover på dagarna blir jag nästan orolig för att jag är så ovan vid att han är lugn.
    Han sover också rätt olika mycket olika dagar.
    Nu har vi börjat ge honom napp ibland, och det funkar rätt bra, skönt att få lite lugna pauser.

Försöker gärna komma med och fika imorgon om det är okej? Ni tror inte att det blir för kallt att sitta ute?

• ABC08

SanniXx- det låter så lyxigt att få sova hela natten. Våran kille vill oftast inte sova mer än ett tre timmars pass från typ 22, sen kortare perioder vid typ 4-8 tiden.

Han har nu börjat le en hel del, vilket är såå gulligt. Man blir så glad av det.

En bajsfråga: Fram tills nu har hans bajs varit gult, men nu är det nästan mörkgröngult, nån som vet om det är nåt att oroa sig för? (Helammar)

• ABC08

majlinsa- va jobbigt, och vad orolig du måste ha blivit.

Ang termometrar har vi köpt en jättebra termometer från apoteket som man läser av från örat och är rätt snabb. Rekomenderas. Den är rätt dyr dock. 600kr, men det är den värd.

• ABC08

Å va irriterande. Jag hade skrivit och så när jag skulle posta det så var jag inte inloggad längre. Grr..

Vi har nu bestämt oss för att vår son ska heta Gustav. Så nu börjar jag kalla honom det.

Va på bvc idag och han är 62cm och väger 4,7, rätt lång tydligen för att vara 5 veckor. Annars är han ganska smal.

Har missat att läsa om de utvecklingsfaser ni pratar om, bävar dock inför Gs såna faser, han är rätt skrikig redan nu.

Björklöv-Det är lätt att känna kravet på att vara den perfekta lyckliga mamman, men man får nog vara lite snäll mot sig själv och acceptera att det är en stor omställning att bli mamma som kan kännas jobbig speciellt om man inte får sova så mycket. Blir nog bättre när man får sova mer på nätterna och inte behöver amma fullt lika ofta.

• ABC08

Murgrönan- Det låter kul att gå och träna. Är väldigt sugen på att börja själv, men måste nog vänta några veckor till. Skulle vilja gå på babysalsa, men då kanske bebbarna måste va lite äldre? Nån som vet?

Var på H&M idag och bytte babykläder som vi har fått av släktingar som Gustav redan har hunnit växa ur. Hade inget kvitto, men det gick bra ändå. Vi har fått hur mycket kläder som helst i storlek 50-56, så snart måste vi börja handla själva.

Kommer gärna på fikat imorgon.

TRÄFF ONSDAG, kulturhuset kl 14:00

Swenglish
    j79
    Hellur
    Lillie
    Bianca2
    Emma3
    Björklöv
    Sole
    Karin99
    SanniXx
    Frill
    Ginger
    ABC08

• ABC08

Vilket härligt väder vi har! Lite kallt i skuggan dock, men det ska tydligen bli varmare snart. Hoppas det blir bra väder på tisdag då hänger jag gärna med.

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    SanniXx (förhoppningsvis, beror på tiden)
    Karin99
    Hellur
    Swe
    Sole
    Vivs
    Zul
    ABC08

Gustav ligger och sover i farsans famn medan han kollar på fotbollen. Hoppas bara han kommer ihåg att inte skrika för högt när det blir mål.

Själv har jag fått mjölkstockning. Nån som har nåt tips på hur man blir av med det?

Ang dagis har vi redan ställt G i kö. Verkar va många bebbar som föds nu så det är lika bra tänkte vi. Då borde man ju få plats tills i aug nästa år?

• ABC08

Verkligen super väder! Nu kan man ju faktiskt sitta i skuggan och tycka att det är lagom varmt. Känns nästan som att vara i Grekland eller nåt.

Hellur- Jag är gärna med på en promenad i vinterviken i nästa vecka.

Karin- Visseligen tycker jag att det vore bra att få barn tätt så dom lättare kan leka med varandra, men vill nog vänta nåt år och hinna jobba lite mellan. (Tycker det är rätt skoj att jobba.)

Björklöv- Förstår hur du har det. Hoppas det blir bättre snart!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4