• Emma3

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Hej!

Kikar in i den nya tråden, Sole tack för länken.

Lillen, har heller inte DN men ska kolla på nätet sedan om jag hittar annars har mina föräldrar den.

Var hos bm idag och allt såg bra ut och den var fortfarande fixerad. Nu har jag nästa tid den 23/3, 3 dagar efter bf så får hoppas jag slipper gå dit.

Längtar efter plutten - vecka 40
  • Emma3

Igår vid 23 tiden kändes det som vattnet gick det bara rann till och bindan blev helt blött, förlossningen ville att vi skulle komma in för en koll.

Åkte in till förlossningen för koll och de sa att det var vattnet som gått. Fick ligga med ctg c.a en halvtimme och den såg bra ut, jag hade sd c.a var 7 minut men inga som jag kände. Bm kände så huvudet låg neråt och sen fick vi åka hem och invänta värkar. Hade en del kraftiga värkar med 7-10 minuters mellanrum mellan 3-4:30 sen gick jag upp och tog alvedon och somnade och nu är det borta. Hallå lixsom, trodde det skulle hända grejer nu. Men om jag inte fått värkar tills imorgon ska jag ringa in och få en tid att komma in igen.

Så får se om det händer något under dagen

• Emma3

Sofffy: Ja jag tror det dröjer ett dygn till här med, har fortfarande inte fått värkar så trist.
    Hoppas då får värkar så du får stanna på förlossningen.

Hellur: Innan vattnet gick hade inte jag heller haft några speciella känningar så ge inte upp hoppet

• Emma3

Sofffy: Det behöver det inte göra, dina värkar kan börja snart. Men du har inga nu?

Det är mycket slem när jag går på toaletten så jag tror det är slemproppen som släpper lite i taget. Så jag hoppas värkarna kan komma snart oxå.

• Emma3

Hejsan!

Idag kom vi hem med en liten Leo. Han kom till världen i tisdags den 20/3 på själva bf. Vägde 3715 gram och 51.5 cm lång. Förlossningen var jobbigt för att den blev så långdragen, c.a 17 timmar och de fick hjälpa sista biten med sugklocka. Men nu mår vi båda bra.

Har inte hunnit läsa i tråden vilka som fått och så, så återkommer när jag läst allt.

Finns två bilder på lilla Leo i bildgalleriet för dom som vill se

Lilla Leo är här.
  • Emma3

Tänkte höra med er med lite erfarenhet.
    Detta med amning verkar ju väldigt jobbigt, lilla Leo vill suga jämt går kanske max 1 timme i mellan. På natten kan det gå 3 timmar om jag har tur. Har några av era oxå velat suga så mycket? Tror inte min möjlk riktigt har runnit till men han verkar bli nöjd när han äter men vill se ha mer snabbt. De jobbiga är att han ofta somnar vid amningen men när man lägger honom ifrån sig så vaknar han hela tiden och bara skriker

Någon som börjat med napp?

Lilla Leo är här.
  • Emma3

Ja Zul lycka till

Hellur: Tackar

Swe: Okej men Leo suger ganska länge, ibland upp till 30 min men ibland bara 10. Ska ringa BVC på mån sen ska ju de komma hem någon dag så får hoppas han har gått upp som han ska.

Lilla Leo är här.
  • Emma3

Bianca: Hoppas du är inne och föder nu.

Hoppas det är på g för dig oxå j79.

Sofffy: Håller med dig ser inte alls framemot att karln ska börja jobba nästan vecka, så mysigt att vara hemma alla tre. Har oxå fått mata Leo oftare på nätterna men nu i natt ammade jag två gånger 10 min sen sov han till 8 då jag vöckte honom för amning. Så hoppas amningen kommit igång nu ordentligt.

Leo är som mest grinig vid 10-01 då vi tycker att han kan somna men icke.

Lilla Leo är här.
  • Emma3

Sofffy: Ja det skulle vara underbart.

Pippil: Lycka till nu, allt kommer gå så bra. Snart har du din bebis, kul

Har inte fått något personnr till Leo ännu men det kommer väl snart, känns lite konstigt att det är som någons mobilnr

Björklöven: Skönt att allt var bra med bebisen.

Basekatt: Skönt att begravningen gick bra, starkt att du orkade sjunga måste varit fint.

Har inte varit ute med Leo ännu, men på tor ska vi till bvc så då ska vi iallafall ta oss ut. Han sover i sin säng nu är nog första gången.

Lilla Leo är här.
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4