• Emma3

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Igår somnade Leo i soffan 19.30 och sov till 22 sov sen till 05 och för ovanlighetens skull somnade han om med mig men sen skulle vi ju vara på bvc 9 så jag fick väcka honom 7.30 Förvånad
    Har då varit på 2 månaderskontroll idag och allt var fin fint med Leo. Nu väger han 5220g och är 60cm lång så han är stora killen Glad Nu ligger han tom precis på mitten sträcket förut låg han under.

Oj vad många ni blir på fredag, synd att jag inte kan då Fundersam

Mamma till underbara Leo 070320
  • Emma3

Hej!

Välkommen Tellie!

Många bebisar som är duktiga på att sova om nätterna tycker jag. Leo sover från c.a 20 till 05 med en amning sen ammar jag där vid 5 och då är det inte alltid han somnar om tyvärr men det kommer väl.

Zul: Ja det är jättekul nu tycker jag oxå när man får massa leenden och de kan hålla i saker och "prata" och greja.

Ja den där silvriga barnkammarboken vill jag oxå ha kanske kan önska mig den som doppresent. Fick en bok från biblioteket där finns det massa sånger som jag brukar sjunga för Leo och han verkar oxå gilla det.

• Emma3
    Sannixx: Första veckan sov Leo med oss sedan dess har han sovit i sin spjälsäng iallafall tills jag ammar honom vid 5 tiden då brukar han få komma till oss. Våran spjälsäng står oxå intill våran säng.
  • Emma3
    Sole: Vilken flaska använde ni från början?

Tänkte höra, kan man ha bambino napparna till andra flaskor elr måste man ha en bambino flaska?
  • Emma3
    Sole: Okej den använder vi oxå, använde mam först men tycker det rinner för snabbt i den. Men Leo tar fortfarande bröstet som tur är, kanske är för att han bara får ersättning 1ggr/dag. Åh så trist att du glömde jordgubbarna, nu blev jag riktigt sugen på de

Karin: Din Alvin växer så det knakar Han väger 3 kg mer än Leo, så olika de kan vara

Ska det vara någon träff nästa vecka? Jag skulle gärna vilja vara med, jag kan alla dagar utom tisdag.
  • Emma3

TRÄFF ONSDAG

Swenglish
    j79
    Hellur
    Lillie
    Bianca2
    Emma3

Förstår att du är deppig Bianca jobbigt att vara utan karln så länge.

Jag har oxå skrivit över 2000 inlägg Skrattande

• Emma3

Hoppas ni får det trevligt idag

Lillie: Precis så sover Leo oxå, bvc har inte sagt något om hans huvud så får hoppas det är ok.

• Emma3

Hejsan!

Vad trevligt ni verka ha haft i fredags och jättefina bilder på alla små.

Lillen: Bra idé, jag inboxar.

Igår slog Leo rekord i sovandet sov från c.a 20.30 till 06 med bara en amning men idag sov ahn till 5 som han brukar

Ja hoppas alla har det trevligt och mysigt på eran första morsdag dag

Ska bli kul att träffa alla på ons jag har ju inte kunna vara med på någon träff sedan alla bebisar kom, så jag kommer ju vara lite nervös  De flesta känner väl varandra bra nu.

• Emma3
    Frill: Vi ska döpa Leo den 15 Juli så det är nästan lika sent som ni

Leo vill bara ligga under babygymmet en liten stund sen blir det gnäll, trist. Han gillar mer att sitta i babysittern eller i knät. Verkar som han vill vara mer upprätt än att ligga ner förutom när han sover då, då går det ju bra.
  • Emma3

Ja kulturhuset låter bra för min del för då är det nära centralen då jag åker tåg

Björklöv. Vad trist att du hade en jobbig söndag Fundersam Skönt att hon sover idag så du kan vila.

• Emma3

Tar mig frihet och uppdaterar listan lite. Om det blir fel så ändra på ni

TRÄFF ONSDAG, kulturhuset kl 14:00

Swenglish
    j79
    Hellur
    Lillie
    Bianca2
    Emma3
    Björklöv
    Sole
    Karin99
    SanniXx
    Frill
    Ginger

• Emma3

Hejsan!

Det blir träff idag va? Jag har ganska långt att åka så vill inte stå där i onödan sedanFlört
    Om någon av er som ska med skulle vilja inboxa erat nummer till mig så blir jag glad, ifall jag går vilse. Inte ovanligt

Sofffy: Vad duktig du är som simmar och går promenader så tidigt.

Majlinsa: Jag har två katter men det verkar inte så intresserade av Leo ännu vilket är skönt.

• Emma3

Hejsan!

Tack för fikat igår, hann ju inte prata med alla för göra det nästa gång Leo sov iallafall snällt hela vägen hem skönt.

Lillen och björklöv: Verkar som ni haft drama hos er. Vad var det som hade hänt, rån?

Frill: Ingen fara

Sole: Swe skulle på återbesök och kolla stygnen har jag för mig.

• Emma3

Lillen: Äsch de va inget trodde du menade inboxen men sen såg jag att du skickat till vanlig mail. Men jag får inte upp listan. Du kanske kan skicka till min inbox istället?

• Emma3

Lillen: Nämen usch vad otäckt verkligen tur att ni klara er så bra ni gjorde.

• Emma3
    Pippil: Känner oxå igen mig i det där, längtar inte så mycket tillbaka till jobbet men ibland vill man ha sitt gamla liv tillbaka där man kunde göra vad man ville.

Leo har börjat bli lite gnällig kanske börjar komma in i den där 12-veckorsfasen. Han blir 11 veckor på tis. Han har fortfarande inte *peppar,peppar* ändrat sina sömn vanor. Han äter 19 och sen somnar han och sen äter han 22 och sover till 5-6.

Jag kan tyvärr inte på tis, har återbesök på Aurora då, ska gå igenom förlossningen.

Här åks det oxå buss massa

Lillen: Tror du att du kan skicka adress listan till min inbox jag kunde inte öppna den filen du skcikade till hotmailen.
  • Emma3

Just de, jag tror jag tillhör de yngre är 25 men blir 26 i år Glad

• Emma3

Hej, hej!

Ja det är verkligen varmt ute nu. Leo har haft på sig en linnebody och ett bar shorts.
    Tror inte han trivs så bra när det är så varmt för han har varit så gnällig på sistone.

Ja snart är det dax för Leos spruta oxå blir nog runt den 20:e.

Kul för alla er som har bröllopsdagar och födelsedagar att fira, låter mysigt med allt ni ska göra.

Kan tyvärr inte hänga med på måndag ska till bvc då.

• Emma3
    Sole: Åh vad avvis jag blir, det var riktigt fint.

Leo har det verkligen kämpigt nu när det är så varmt speciellt i vagnen. Det är roligare att ligga ute i skuggan. Idag hade Leo bara på sig ett par shorts men vi hade även ett linne med oss.

Här är ett kort från idag:

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4