• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Sole, jag behöver också tips. Ska på bröllop den 19 och ser tyvärr lite för gravid ut i omlottklänningen jag köpt...

• Frill

Tack Bianca!

Sole, det finns ju vanliga shape-up-strumpbyxor som håller in. Jag tänkte testa såna. Hoppas bara de går tillräckligt högt upp.

• Frill

Asch, på tisdag em har jag låtit mig bli iväglurad på fackmöte för frilansar.

Tack för alla nummer i min inbox! Kanske kan jag få träffa någon / några av er fina tråd-mammor på en promenad snart i alla fall.

• Frill

Hej på söndagseftermiddagen! Jag är supertrött. Ljusa nätter verkar inte vara så himla stort problem för Adam, men för mig är det värre. Dessutom har jag börjat vakna av mig själv fast A sover, ungefär som under graviditeten. Dumt.

Stackars A har blivit rundsläpad både här och där de sista dagarna. I fredags var vi i Uppsala på Ackis och hälsaded på min mamma, sen passade vi på att dricka kaffe hemma hos några kompisar innan vi åkte tillbaka. Åkte "riktigt" tåg för första gången och det gick superbra!

I går var vi på möhippa, så Adam hängde med till Uppsala igen, och sen ut på landet åt Norrtälje till. Där blev han hämtad av sin pappa på eftermiddan och sen var jag för första gången utan honom. I nio timmar! Det gick bra, fast jag blev lite tårögd och längtig så fort jag tänkte på honom. Och vid elva var jag verkligen tvungen att gå för då var mina bröst stenhårda och gjorde ont.

• Frill

Adam sover också som en stock i sin babysitter. Tror han är trött efter gårdagen med många nya intryck igår och människor.

Karin, Adam helammas och får ingen ersättning alls i vanliga fall. Igår när han var med pappa hade vi pumpat ur mjölk, men tog med ersättning för säkerhets skull, men han hade bara behövt äta 40 ml av den.

Han äter också mer på händerna och sprattlar och pratar en hel del Och han ställer betydligt större krav på oss, vill bli kringburen (man får helst inte stå still) och sysselsatt precis som nån annan skrev.

Nån metod följer vi inte och jag har alltid svårt att svara på BVC:s frågor om vi har några rutiner, för jag tycker alla dagar är olika med promenader, resor, besök osv. Han äter och sover och är vaken som han vill på dagarna, och det funkar bra. På nätterna är han väldigt regelbunden och vill äta ungefär elva, tre och sju. Känns dock som han har blivit mer "snuttig" ocn vill ligga kvar längre vid matpassen på dagarna.

Vad roligt med bröllop ni som ska gifta er! Jag är lite avundsjuk att ni har ert kvar - det var så otroligt kul.

Sole, vi har vår första bröllopsdag på söndag om en vecka, och dan innan ska vi på bröllop i Gävle, så ev försöker vi gå ut och äta på kvällen i Gävle medan morfar och moster får passa Adam ett par timmar.

• Frill

Ang läckande blöjor så har vi också börjat råka ut får såna, men här beror det nog mest på att A börjat bajsa mer sällan och hinner spara ihop till riktiga laddningar.

• Frill

Sole, hoppas att din rygg blir bra snabbt!

Mina bröst spänner också idag. Och jag får plötsligt mycket mer i uppsamlingskoppen igen. Jag trodde det var för att jag inte ammade på 9 timmar igår, men det kanske är så att produktionen har ökats som ni skriver. Adam åt väldigt ofta i torsdags och fredags så det kan stämma.

En tjej i vår föräldragrupp har en dotter som börjat skrika jättehögt och länge från ingenstans. Ska lugna henne med era erfarenheter. Snart slänger de väl ut mig från gruppen för att jag bara pratar om "tråden" hela tiden

Karin99, håller med om att det är skönt att slippa fixandet. Jag kunde knappt sova alls nätterna innan och var jättestressad ända tills fotograferingen före vigseln. Men därifrån var det bara att glida med och njuta!

• Frill

Är det bara vi som ständigt glömmer AD-dropparna? *skäms*

Kanske är det därför han blivit så ostyrig skroten.blogspot.com/2007/05/i-stllet-fr-ett-leende.html

Bianca, jag brukar klippa mig på Hår 3000 (tror jag det heter) i Sergelgången. De har alltid dropin-tid, är billiga och - bäst av allt - de har massagestolar när de tvättar håret innan klippningen.

• Frill

Usch, jag har tjockmage-ångest. Har köpt ett par supertajta hold-in-strumpbyxor och ser ändå ut att vara i femte månaden minst Och det är tråkigt att behöva väga in amnigsfunktion när man köper en festklänning.

Zul, hur gick det på amningscentrum? Min knöl var ganska stor tyckte jag, avlång, kanske 5 cm lång och drygt 2 cm bred. Hoppas du klarar dig med antibiotika om det visar sig vara en böld.
    En tjej i vår föräldragrupp hade också fått en bröstböld, och fick också operera! Och då är vi bara 6 st i gruppen. Så säger de att det är jätteovanligt.

Vi har äntligen bestämt oss för att det blir dop. Nu ska vi bara jaga tid i kyrkan. Vi tänker nog slöa och köpa smörgåstårta till mottagningen. Men vi blir inte så många.

Karin, Adam hade inte bajsat sen i söndags och sparat ihop till en gigantoblöja som krävde både dusch och klädbyte. Självklart just när vi hade besök och pastan var klar...
    I början däremot var varje blöja en bajsblöja. BVC-Ingela säger att de blir bättre på att ta upp näringen ur maten och därför inte behöver bajsa lika ofta.

Det var så länge sen jag träffade någon av er känns det som så jag börjar få lite abstinens. Såg mysigt ut på Sannixx bilder!
    Är ganska obokad nästa vecka så jag följer gärna med på både promenader och fikan.

• Frill

Sole, visst hittade du en gördel? Var då? Var den dyr? Är den bra?

Nån annan som vet var det finns? Ska kolla Twilfit och Lindex i morgon.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4