Inlägg från: Björklöv |Visa alla inlägg
  • Björklöv

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

bianca - va tråkigt att du inte kan komma med på fredag, men det blir säkert trevligt för dig att träffa din mammagrupp...

frill - isch vad jobbigt det lät... fasar lite för nästa utvecklingssprång då jag nu börjar känna att vi lämnat 8 veckors språnget bakom oss, så jag lider med dig

Vi har haft en bra dag med låååångpromenad från söder till odenplan K sov hela tiden i vagnen! Innan det var vi på tvåmånaderskoll, och allt såg jättebra ut

• Björklöv

J79 - Känner igen det där med att vara otränad... tog en långpromenad igår, och idag har jag ont och träningsvärk lite varstans...

Ginger - K har så gott som hela tiden bara ätit ett mål varje natt så där kan jag inte hjälpa dig. Om du har ont i bröstet tycker jag att du gjort helt rätt i att amma från det bröstet för det kan vara en mjölkstockning. Är hela bröstet ömt eller bara en del av bröstet?

• Björklöv

just ja... tack Bianca och lillen för trevligt sällskap i solen och blåsten

• Björklöv

1663 inlägg har jag kommit upp i (1664 med det här då )

Vill verkligen peppa alla som känner sig nere just nu. Jag känner med er och kan bara säga att det blir bättre och att man får känna sig ledsen *kramar i mängder*

Lillen - när jag planerar en resa på SL.se så tycker den att tunnelbana är det bästa alternativet, så då litar jag på det. Ska vi ses vid övergångstället kl 11.00 i morrn för att hinna med 11:17 tuben? (måste köpa remsa innan)

Ikväll började nattningen av K jättebra med både bad och massage, men sedan var det gråt, av trötthet! Tillslut somnade hon i Willes famn och kunde sedan läggas i korgen där hon nu sover så sött

• Björklöv

TRÄFF ONSDAG

Swenglish
    j79
    Hellur
    Lillie
    Bianca2
    Emma3
    Björklöv

(Skulle tycka det var jätteskönt om det blev lite mer norrut denna gång )

• Björklöv

Sole - Vi får hoppas att det blir som igår för då var det gråmulet på morgonen men sedan sken ju solen så fint resten av dagen

• Björklöv

Vilka härliga mors-dagar alla verkat haft. Själv hade jag en jobbig en... Klara grät oavbrutet från 7 till 10 ungefär (och sambon bara sov...) Tack och lov var hon snäll när jag tog en promenad med vagnen (och sambon bara sov...) Så fort vi kom hem blev hon grinig igen (då vaknade sambon...) Så det blev till att sitta med K i famnen när jag åt morsdagstårtan.

Sedan packade vi in oss i bilen för att åka till Bålsta och W föräldrar, då vill inte bilen starta!?!! W testade allt han kunde komma på för att få liv i bilen men inget fungerade. Så det blev till att åka kommunalt istället efter ett amningsstopp hemmavid Och K vägrade att ligga i vagnen utan det blev till att bära henne...

Idag sover hon!!! Likaså gör jag

• Björklöv

Välkommen Matilda till denna supertrevliga tråd

Har haft en lugn dag med K idag. Ser framemot morgondagen med fika på kulturhuset. Visst är det kafé panorama som gäller då?

• Björklöv

Soffy - Oj vad skönt det lät!!! Fast kanske i hurtigaste laget Borde nog komma igång med lite mer träning än barnvagnspromenader nu...

K sitter och pratar och hickar i babysittern, så skönt att hon blivit "harmonisk" igen och kan roa sig själv en liten stund. Hoppas att jag hinner duscha nu...

• Björklöv

Äntligen hemma!!! Här har det ju varit avspärrat efter rånet och polisbeskjutningen... Tack och lov fick vi komma hem till W's syster. Tror att jag tycker det var skönt att jag inte var hemma under dagen, fast jag gick visst hemifrån när allt började...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4