• Hellur

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Tack för fikat idag. Det var som vanligt roligt och trevligt att träffas! Det måste vi som tidigare talare sagt göra om snart.
    Om det är bra väder nästa vecka kan vi kanske ses i en park och ha lite picknick.

Idag har William varit lugn, än så länge i alla fall Han deckade för ett tag sedan när jag bytte blöjor på honom, han brukar inte göra det även fast han är trött. Så han är nog väldigt trött! Får se om han bestämt sig för att sova för natten. Jag fasar då för att han ska ha vaken period i natt, eller när vi ska gå och lägga oss...

• Hellur

En dum fråga -
    Hur lägger man in en bild framför sitt alias?
    Nu står det bara Hellur, men vill ha bild också.
    Har letat men hittar inte vart. Är lite bortkommen när det gäller sånt

• Hellur

Sannixx - Vad är pneumokocker? Har aldirg hört talas om tidigare. W är bara 4 veckor så har inte komit itll vaccinationerna ännu. Är pneumokocker något de berättar om på BVC och rekomenderar? eller är det bara på vissa de gör det?

• Hellur

Nu har jag äntligen lagt upp en bild till mitt alias. Bättre sent än aldrig

Tack för infon om pneumokocker Sannixx, ska höra med min BVC om det vid nästa besök.

• Hellur

Hej!

Här ammas det på som vanligt W har varit extra grinig och stånkig med sin mage idag, började vid fem imorse. Har gett minifom, inte alla måltider, men kanske varannan, kan den göra att han blir mer krånglig i magen?

I morse var det en kille här och tvättade fönstren, så nu är de skinande rena, man ser ut igen Nu ska jag bara stryka gardiner och lägga upp nya som jag köpt. Trist! Men mamma erbjöd sig att komma över på söndag när min pappa är bortrest och hjälpa till med gardinerna eller ta W på promenad. Ska nog nappa på det

Björklöv - Låter trist! Lycka till idag. Hoppas allt löser sig snart.

Swe - Nej då, jag tycker inte du var för hård. Var bra med din information, man hör så mycket och vet inte riktigt vad som gäller. Har bara tagit några klunkar än så länge. Men mest för att jag inte vet hur påverkad jag kommer bli.

• Hellur

Sole - William har också börjat kräkas mer, tycker det blir mer och mer för varje vecka.

Karin - Vi betalade 300:- för alla fönster och balkongdörrar. Tycker det är ok. Värt det för att slippa själv.

Fika på onsdag låter jätte bra! Om det är fint väder kan vi vara ute.

• Hellur

Goddag!

Visst är det underbart ute, men lika kalla vindar på balkongen. Fast imorgon ska det bli 20 grader, så då får man ta långtur med barnvagnen.

Swe - William vaknar för det mesta var tredje timme, ibland efter fyra timmar från det att han somnat in för natten. Längtar tills han sover 5 timmar utan att vakna

Björklöv - Vad skönt att det gick bra på amningscentrum! Hoppas nu det inte är några bakterier.
    Har själv funderat på att ringa dit och se om de kan ge tips eller hjälpa till med att bli av med amningsnappen.

Idag blir det en tur till Sickla för lite shopping och fika. Eftersom man har en liten herre som måste vara nöjd så blir det efter lunch när han har ätit och är nöjd och för det mesta sover som mest. Nu är det slut på de "spontana" händelserna och nu åker vi besluten på ett tag

• Hellur

Hej!

I natt blev jag riktigt överraskad när William vaknade för första amningen vid 4. Han somnade vid 22! Så länge har han aldrig sovit förut. Han åt i knappt 10 minuter och somnade om igen. Försökte få honom att äta lite från bröst 2 men nej då, han var bara intresserad av att sova

Idag har mormor varit på besök, först gick vi på långpromenad till Vinterviken och fikade. Sedan hjälpte hon mig att lägga upp mina nya gardiner i köket. W hann precis vakna innan hon skulle åka så hon fick gosa lite mer med honom.

Ang. storlekar så håller även jag med om att de varierar från plagg till plagg och affär till affär. W har stl 56 i bodys men kan fortfarande ha stl 50 i byxor.

Sannixx - Vi betalade runt 6000:- för vår citycross med mjuklift, kommer inte ihåg exakt summa.

När det gäller sömn så lägger vi W i hans säng när han somnat för natten, vilket han oftast gör i min famn efter amning. Lägger även tillbaka honom på natten, om han inte har problem med magen eller vill vara nära, då lägger jag honom emellan oss. Det kan som sagt inte skada. De är små och behöver närhet, dessutom är det mysigt att ha honom bredvid sig

Sole - Jag följer nog med på en prommis runt Årstaviken om jag kan.

• Hellur

Hallå tjejer!

Även i natt har W sovit länge! Somnade vid 11 och vaknade strax efter 4. Känns skönt att ha fått en längre stund med sömn

Men han är väldigt gnällig idag, har ammat jätte mycket och somnar efter, när jag lägger ner honom så blir han grinig. Vill ha mat hela tiden. Däremellan ligger han och klämmer.

Bränna-fett-promenad på torsdag låter bra. Kan om det blir på förmiddagen, ska till BVC på em. Beror lite på hur W är och så, men skriver upp mig som prel.

Bränna-fett-promenad på torsdag runt årstaviken (kan helst på fm)eller lunch/fika vid dåligt väder?
    Sole
    Swe (prel.)
    Lillie
    Helena (prel.)

• Hellur

Skrev mitt namn istället Förvirrad med skrikit barn.

Bränna-fett-promenad på torsdag runt årstaviken (kan helst på fm)eller lunch/fika vid dåligt väder?
    Sole
    Swe (prel.)
    Lillie
    Hellur (Helena) (prel.)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4