Inlägg från: Angelicious |Visa alla inlägg
  • Angelicious

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Har ett problem tjejer... d är så här att varje kväll, typ läggdax för oss och Amanda, även matdax.. efter ett tag då hon käkat så blir hon frustrerad, bökar och stånkar vid bröstet.. slutar med gallskrik.. är så snuttig, vill liksom ha bröstet men släpper då d kommer mjölk.. försökt med napp men den vill hon inte ha. Tar upp henne och försöker vagga och gå omkring méd henne men d hjälper inte, hon vill till tutten.. det är verkligen jobbigt, vet inte vad vi ska göra. har varit så här i en vecka nu.. alltid bara på kvällen.. hon håller på i typ 30min sen slocknar hon vid bröstet.. Är hon bara övertrött och inte vet vad hon vill?? något tips någon??

Hoppas alla har haft en bra påsk med massa god mat och godis!!!

21/3 01.19 föddes vår Engla Amanda..!!!
  • Angelicious

Zul & Lillenlillen -  ja, alltid pappan som försöker lugna henne då hon börjar skrika på kvällen.. fungerar bäst så.. Vi tror att det kan vara kolik.. alltid samma tid hon börjar skrika varje kväll.. varit så här i över en vecka nu.. Känner mig så hjälplös..

Tack för tipset om nappar, ska testa det..!! Hoppas d fungerar..

Hur mycket är era små vaken nu?? Amanda är tre veckor nu och idag har hon varit vaken konstant sen 10 imorse. Lyckades få henne och sova i en halvtimme nyss, men nu är det full fart igen!!

• Angelicious

Sole - nä, inte hunnit testa d än. Tänkte ta upp d på torsdag då jag ska till bvc. Fast tog upp d sist oxå, då sa hon att hon bara trodde hon var övertrött. Låter ju konstigt eftersom det är varje kväll och samma tid..
    Minifom, är det receptfritt?? Ska man ge före varje måltid? Min lillgumma käkar ju hur ofta som helst..

• Angelicious

Nu har jag äntligen skrivit ner min förlossningsberättelse!!

Hoppas alla har haft en bra dag i det underbara vårvädret!!

• Angelicious

bianca2 - har oxå haft sånna dagar med Amanda. bara tutten som har gällt..

hur mycket dom ska gå upp i veckan tror jag är väldigt individuellt. Barnen ska följa sin egen viktkurva har min bm sagt.

någon fler som börjat fixa för dop??

• Angelicious

oroa dig inte, kanske bara tillfälligt.. sa inte bm nåt då??
    om hon inte sa nåt eller var orolig så behöver inte du heller oroa dig.
    kanske han gått upp massor nästa gång. om han fortsätter vilja ha tutte hela dagarna så...!!!!!!! Förvånad

Amanda har gått upp ca 250g i veckan sen hon föddes.. en riktig tjockis nu..

• Angelicious

då är d ju lugnt.. Amanda vägde sist 4250g och hon är ju äldre än August.. då behöver du absolut inte oroa dig.. August får mat så d räcker.
    om du är orolig att du har för lite mat, pumpa ur lite varje dag oxå då.. då ökar du ju produktionen.. frys in - bra att ha!! Skrattande

• Angelicious

vivs - vi måste ha dopet snart.. hennes dopklänning som även jag hade då jag var liten, blir för liten om vi väntar för länge. funderar på att ha dopet i början av juni.
    d är bara en månad kvar..!!! mycket att hinna med!!!

• Angelicious

Behöver oxå ha tips på psalmer. Vi ska ha dopet den 2 juni.
    "Tryggare" brukar man väl sjunga? men mer då??

Har bestämt att vi ska gifta oss samtidigt som dopet oxå, så nu har
    man massor att göra!!  Längtar sååå.!!

• Angelicious

Tack Bianca2..!! Skrattande

Vi såg oxå första leendet då Amanda var tre veckor.! Nu ler hon och skrattar mest hela tiden, ett litet busfrö. Otroligt social tjej..!!!

• Angelicious

Tack alla..!!!

Någon som vet vad för psalmer man har vid vigsel..??

Några förslag på psalmer vid dop oxå kan behövas.. vet bara tryggare..

Var till bvc idag, lilltjejen är fyra veckor nu och väger 4500g och är 57cm lång. Stora tjejen..!! Förvånad

• Angelicious
    Behöver hjälp - hur får man sin lilla att ta flaskan??
    Hon bara skriker vid flaskan..
    Försökt pumpa ur oxå, gick inge bra. Har handpumpen från apoteket.
    Förstått att den inte är nå bra..
    Hur mycket brukar man pumpa ur och ge per gång??? Alla är väl individuella men på ett ungefär??
    Hade velat fått d att fungera innan bröllopet.
  • Angelicious

Amanda har fått super mycket hormonprickar i hela ansiktet. Alldeles röd och prickig - ser verkligen hemsk ut.. Hur länge håller sånt i sig?? Någon fler bebis som fått d..? Å så extremt som min lilla tjej har..? Det är verkligen fullt i hela ansiktet..
    Huvudsaken hon inte lider av dom - mamma & pappa lider nog mer..!!

• Angelicious

sole - men d är ju så mycket prickar..!!! helt täckt av dom!! hela ansiktet och på huvudet..
    har hört och läst om hormonprickar men inte uppfattat att d skulle vara så här...

Kommer hon se ut så här i tre månader lr minskar  d eftersom??

• Angelicious

Igår gifte vi oss

****** Engla Amanda******
  • Angelicious

Tack alla..!! Ja, d var verkligen en perfekt helg att gifta sig på..!! Kommer fler bilder så fort jag hinner lägga ut dom..!!

****** Engla Amanda******
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4