Inlägg från: majlinsa |Visa alla inlägg
  • majlinsa

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Hej alla
    W strattade för första gången den 22 april.. tidigare fick man bara leenden av honom..

• majlinsa

Björklöv: jag hade nog tagit kontakt m amningshjälpen på måndag o bett dom kolla el bvc.. men tills dess tvätta och lufta.. och låta K ta andra sidan bara

• majlinsa

kan inte svamp ge nått till bebisen.. ohh vad heter de.. när de får en vit beläggning på tungan.. torsk?

• majlinsa

ser att ni pratar amningskläder..
    jag har inte ett enda "amningsplagg" utan använder ett uringat linne med tunna axelband.. ska jag gå ut så tar jag ned det ena bandet men rättar till så det ser snygg ut.. sedan en tröja på det.. så när jag sen ska amma är det bara att dra upp ena tröjan.. dra ned på ena sidan vid tutten och knäppa upp bh.. jag visar inte magen och inte heller så mycket hud.. någon som fattar?

• majlinsa

och jo.. det är antingen en vit el svart bh samt samma färg på linnet med tunna axelband

• majlinsa

Ni som dricker vin hur gör ni med amningen? ammar ni inte alls o ger ersättning då?

• majlinsa

Lillen: jag tror att bäst är nog att hitta en tråd med april bebisar o kolla där om ett byte.. de är nog lite mindre bebisar än så länge

• majlinsa

Ginger6: w vill gärna halvsitta i vagnen och vi läste problemet med att ta filtar som vi rullade till långa korvar och lägga runt honom.. det blir tajt o så men han tippar även inte när han halvsitter

• majlinsa

Lillie74: w har gjort nått liknande men han nästan kiknar om det heter så.. slutar nästan andas och är tyst o laddar för värdens skrik.. han blir blå/röd i hela ansiktet

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4