Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
zul....lycka till!
zul....lycka till!
vad less jag blir, hade skrivit ett långt inlägg....så hade jag blivit utloggad. grrr...
inte lätt att skriva snabbt med en bebis vid bröstet....
swe: jag känner mig som du, ff sliten efter förlossningen, så dagarna är väldigt lugna. de flesta verkar ha hämtat sig relativt snabbt efter förlossningen. Jag har ont i kroppen, främst underlivet , har det gått över för er andra? Jag klarar bara av kortare promenader och jag tycker det gör ooont att sitta. Men det blir saktare bättre. Har det aldrig fungerat för dig med amningsnapp swe? för mig har den varit räddningen!
Kan rekommendera Pigeons amningsinlägg som köps på babyland. Mkt skönare än apotekets, men dyrare såklart. Värt varenda krona!
Idag har vi suttit i trädgården, grillat korv och bara myst. Stella gillar att vara utomhus. Hon sov som en stock i min famn!Mysigt!
Håll ut Hellur och Björklöv,jag gick ju över nästan två veckor, så jag vet hur det känns. Era förlossningar kommer säkert igång av sig själv, snart.
Spännande att höra om Bianca och Zul. Och kanske Ginger också....
Hellur: Stackare! Men du vet ju att snart har du ditt lilla pyre hos dig, och då glömmer du allt detta. Trist med dålig information, de borde ju ha kunskap om och förstå hur nojjig man är som förstföderska, och hur jobbigt det är att gå över tiden. Tänker på dig!
Björklöv: Vad spännande! Lycka till!
Jag hade en jobbig natt i natt, Stella ville äta varje timme och blev liksom inte nöjd. Jag känner att jag har mycket mindre mjölk på kvällen och märker det på henne också. Funderar starkt på att börja med ersättning. Ni som ger ersättning, ger ni från flaska eller kopp/sked?? Känns bökigt att använda kopp, men det kanske det inte är?
Ja,ja, efter en jobbig natt har vi haft en härlig dag. Började med hörseltest på sös som Stella klarade galant
Sen satt vi i trädgården och myste, sen fick jag sova en timme. På em tog vi en kaffe utomhus och sen gick vi en promenad på en timme! I snigeltempo iof men ändå
Nu ligger hon brevid mig i soffan och tittar på mig med sina vackra ögon.
Det är så skönt att gå in på den här tråden och läsa om allas vardag. Skönt att känna att jag inte är ensam om magknip, amningsbesvär och sömnlösa nätter. Allt är som det ska!
Grattis Ginger!!
Ha en bra kväll. Här ska det tittas lite på fotboll.
Bassekatt & Swe: Tack för svar om tillägg. Om amningscentrum rekommenderar flaska så måste det ju vara det rätta.
Idag på morgonen så stokräktes stella över hela mig. Det var flera dl gult kräks och jag blev jätteorolig. Sedan dess har hon bara sovit och bajsat, hon har inte velat äta....Någon med liknande erfarenhet? jag blir så orolig, men vill inte vara överdrivet nojjig och börja ringa sjukkvårdsrådgivningen....
Hon känns inte varm och har fin färg. Tillfälliga magbesvär kanske....
Cirpen: Pigeons amniningsinlägg som du köper på babyland kan varmt rekommenderas!
Grattis Zul!!
Grattis till August Bianca! Ska bli kul att se hur många tjejer resp killar som fötts i tråden. När alla har kommit ur såklart. Inte långt kvar nu Hellur o Björklöv o ABC08. Kämpa på!
Kul Björklöv, ska tänka på dig ikväll!
Hellur: Tänker på dig oxå, och låt tårarna komma. jag vet ju hur det känns, men det måste vara lite jobbigare för dig nu när nästan alla bebbar är ute. Men vi väntar på dig!!
Grattis till alla söta bebisar, Bianca, pippil8, j79..mfl!
hann inte skriva mer..amningsdags....
kan kanske skriva med en hand..
är det någon som använder minifom mot bebbens magknip. jag har tänkt prova, hon har sån knip på nätter och kvällar stackarn...
stella ammar varannan timme på nätterna, hon sover bättre dagtid än så länge, hoppas det ändras snart, mamma börjar bli trött! och sova på dagarna blir liksom inte av.
gör ni andra det
God morgon!
Ännu en solig dag, ska ge mig av till apoteket och köpa minifom och lite tillägg. Är det Nan man ska ha för att undvika knip? Köper man det på apoteket?
Jag använder också mammakläder, eller iaf byxorna. Stella ammar ca vatannan timme dag som natt, men ofta tror jag det handlar om närhet. nu var det dags igen....