• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Lillie, Hellur och Swe
    låg precis och läste den där utvecklingsboken och vid 7-9 veckors ålder kan barnen börja gråta mer, kanske det som händer?

V kräver mkt mer nu när han är vaken, gillar inte att lämnas ensam då börjar han gråta mer eller mindre direkt. Detta är också vanligt läste jag då det är lite "läskigt" för dem med den utveckling de går igenom och behöver närhet och tröst.

• Sole

Godmorgon!

Jag har märkt en markant ändring i Vs beteende.
    dels så sprattlar han med ben och armar mer eller mindre all vaken tid och ser man inte upp kan man få en smocka av en liten knubbig bebisarm
    Han är mer tydlig med när han inte är nöjd också och är svårare att få nöjd och är inte nöjd så länge.

På nätterna sover han rätt oroligt och vaknar oftare än förut (förutom inatt då han sov från 21-03, vaknade tyvärr själv flera gånger så jag tog inte riktigt tillvara på den långa sovstunden)

Som Josefin skrev i sin blogg (tror jag det var, eller här) så har han även ibland börjat stoppa händerna i munnen i annat syfte än att han är hungrig.

någon annan som märkt skillnad på sina bebisar?

• Sole

konstigt det där med blöjor, jag tycler Libero är jättebra! Vi har precis gått upp en storlek.

Jag har köpt boken "Barnvagnspromenader i Stockholm" där finns tips på både fik, picnickställen coh trevliga promenader, där kan vi få nya uppslag på fikaställen!

• Sole

bianca
    ett bröllopstips är att ni hyr ställe som har porslin, det gjorde inte vi och det blev både dyrare och krångligare. Dock var lokalen jättetrevlig!!

Gud så kul med bröllop!

apropå det, var kan vi gå och fira vår bröllopsdag, äta gott och hångla?
    det är ju på en söndag så alla restauranger har ju inte öppet då...

• Sole

hej tjejer!

försöker fixa middag för två kompisar som kommer över (baconburgare caprese och sen till efterrätt tiramisu) men en bebis som inte vill sitta själv. Bäst trivs han nu mot mitt bröst, hur mysigt det än är är det lite krångligt när man ska laga mat.

hoppas ni alla får en härlig fredagkväll!

• Sole

apropå rullgardin
    vi har köpt en på IKEA en beige som heter TUPPLUR, är det en sån som gör att det blir helt svart?

• Sole

ikväll har V bara varit supergnällig och gråtit mer eller mindre hela kvällen - en totalvändning från hur han varit förut.
    hoppas det beror på utvecklingen runt 7-9 vekor och inget annat.

la in honom i rummet och stängde dörren och prövar babywatchen för första gången, han är lugn där inne nu *peppar peppar*

• Sole

Vivs och Jåll
    när mitt vatten ahde gått såg jag till att programmera in alla serier jag kollade på så jag inte skulle missa nåt

är det nån som hört låtarna ännu? Hört några men inte tillräckligt många för att kunna uttala mig ifall vi har nån chans..

• Sole

hej på er!

vilken jävla skitdag det här är, vill bara gråta
    bar upp en stereo till mamma hon skulle få coh jag fick ett härligt ryggskott! Ingen naprapat förräns imorgon kl 12 och har V som gräter mest hela tiden coh vill bli buren (vilket är omöjligt nu eftersom jag knappt kan gå själv) och imorgons ka vi kånka massa grejjer för lägenheten och sen åka på måndag.

just nu känns allt skit och jag bara gråter, fy fan va jag längtar tills L kommer hem imorgon!

Hur ska det gå med vår resa, jag kan ju inte åka om jag inte kan gå och hur ska jag kunna då vara hemma med en bebis om jag inte kan röra mig??

• Sole

medusa

NAN sägs vara snällare mot magen om de blir hårda i magen, annars är det ingen skillnad.

tack för kramen

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4