• J79

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Tack Sole då hittar jag!

Vad roligt för dig Majlinsa! Visst är det kul när man känner att man har kontakt. Esther har dragit på munnen ca i en veckas tid men idag var första gången som jag är riktigt säker på att hon log mot mig! Världens vackraste tandlösa leende!

E har fått massor av "finnar" i ansiktet och på halsen någon mer bebis som har fått det? Jag ska till bvc imorgon ska fråga mer om det då.

• J79

God morgon!
    Tack för svar om "finnar", skönt att höra att det inte bara är min lilla som ser ut som en pizza i ansiktet...

Jag är lite osäker om jag hittar till tanto men tänkte åka till slussen och där ta en buss. Är det någon mer som ska göra det och som vill göra sällskap med mig?

Jag kan inte hitta vår termos men något gott att fika kan jag fixa. Bör man ta med sig egen kaffemugg?

• J79

Nu blir jag irriterad har så himla mycket foglossning. Alltid ont, ont, ont och idag så klart jätteont. Promenerade på fm till och från bvc och det blev för mycket. Hoppades att en värktablett skulle hjälpa men icke. Kan nog inte ta mig till tanto idag. Vill ju så gärna träffa er och era bebisar. Fin fint promenadväder är det också... Hoppas att ni andra får en fantastisk em.

E bara växer och växer imorgon en månad gammal och var idag 55cm lång och vägde 4155g. Det var en en veckas gammal bebis i väntrummet kan inte fatta att E har varit så liten och att de växer så fort.

Angående värmeutslag/hormonprickar så sa min bvc tant att om det blir mycke utslag och väldigt tort likt eksem kan man köpa kortisonsalva receptfritt på apoteket.

• J79

Ja vilket fantastiskt väder! Har varit i vasaparken mrd en kompis och hennes 16mån son. Där satt jag med en sovande bebis och hon fick springa runt som en galning med sonen. Det gäller att passa på och njuta av denna tid för snart är det vi som inte får sitta mer än en min...

E har igår och idag mest bara sovit och när hon varit vaken har hon ammat mycket och länge.

Bassekatt- vad skönt att Emil sov så bra i natt.

Swe- jag tror att när de bara skriker så där så har de ont i magen. Han både bajsade och kräktes så det var nog lite fullt i magen och kanske även gaser som tryckte på och gjorde ont.

Frill- jag har ett träningsprogram som jag ska göra för att stabilisera höfterna men tycker inte att det hjälper. Hoppas att det med tiden ska bli bättre. Har hört att tre mån efter förlossningen brukar det oftast bli bättre.

Hoppas att det stämmer för dig och mig Bianca. Jag tar gärna en snigel promenad med dig!

• J79

Hej tjejer! Hoppas att ni haft en trevlig valborg. Min har varit lugn och har mest varit hemma och tagit det lugnt. Trevligt att ha sambon hemma.
    Ang. alkohol har jag inte druckit en droppe. Tycker att det känns bättre att vänta till hon blir lite större, kanske i sommar. Känner ingen brådska ska nog hinna dricka en hel del i mitt liv.

Medusa- ang. läggnings rutiner: E sitter med oss i famnen på kvällen. Tvättar av och byter blöja samt sätter på pyjamas. När det börjar bli dags för oss att sova lägger jag henne i korgen en stund innan vi går och lägger oss så hon får somna själv. Klockan brukar då vara ca 22-00. Hon vaknar någon gång mellan kl.04-06 för att amma somnar om och vaknar sen någon gång mellan kl.07-09. Helammar ger inget tillägg.

E har fortfarande massor av hormonprickar. I ansiktet och på öronen har hon blivit väldigt torr och flagnar.

Även min lilla kräks väldigt mycket. Tycker att det har ökat senaste dagarna. Har fått en tid imorgon på bvc för att kolla upp om hon kanske är känslig mot något jag äter.

E blir på dagarna oftast mätt på ett bröst men på kvällarna vill hon äta länge från båda brösten. Jag är väldigt noga med att hon "tömmer" varje bröst ordentligt.

Jag har köpt amningsbh på lindex som jag är nöjd med och som sitter skönt. Men inte är den särskillt sexig...

Inget sex här då jag fortfarande har avslag...

Jåll- välkommen!

Karin99- roligt att du hittade tillbaka!

• J79

fika kl 14 i Brunogallerian på torsdag

Lillie74
    Sole
    Hellur
    Medusa
    Zul
    Bianca
    Björklöv
    J79

• J79

Vill bara tacka för idag! Det var som vanligt jättetrevligt att träffas. Ni hade alla väldigt söta bebisar. Hoppas på träff nästa vecka och att fler kan närvara då!

• J79

Äntligen får man ett tillfälle att sätta sig ner och läsa vad som skrivits.

Vi kommer att ha dop i sommar. Vi är båda döpta och konfirmerade och för mig känns det viktigt att även hon blir döpt. Sen får hon bestämma om hon vill konfirmeras när den dagen kommer.

E har haft så väldigt mycket hormonprickar och hade senaste veckan fått som eksem i ansiktet av utslagen. När jag var på bvc blev jag rekomenderad att köpa en hydrokortison kräm att smörja det torra med. Redan efter en insmörjning kunde man se skillnad och idag fyra dagar senare är allt borta!

E har fortfarande 50-56 i storlek men tycker att en del bodysar börjar bli lite korta i grenen när jag ska knäppa. Lång och smal är hon. Swe om du hittar något mer om bodyförlängare så vill jag veta mer om tex var de finns att köpa.

Sole- grattis till viktminskningen, 2,3kg är väldigt bra gjort!

Lillen- vad avundsjuk jag blir på dig som gått ner dina kilon och kan handla nya fina kläder.
    Själv har jag lååångt kvar till normalvikt. Känns inte som att jag vill prova kläder, kommer att bli på så dåligt humör då...

Hade gärna gått på bränna-fett-promenad men har fortfarande foglossning. Följer dock gärna med och fikar/lunchar på onsdag eller torsdag vilket det nu blir.

• J79

Fika på Kulturhuset kl 14 ONSDAG
    Hellur
    Sole
    Karin99
    J79
    (vilka var det mer?)

• J79

Här kommer ett lite sent tack för det trevliga fikat i onsdags!

I ons var jag på bvc på fm och E var då 58cm lång och vägde 4670g! Nästa gång jag ska dit är 22/5 då är det 2mån kontroll. Tänk vad fort det går känns som nyss jag var gravid. Har också tänkt på vilken tur vi alla haft med att få så fina och välskapta barn. Blir alltid blank i ögonen då.

Bianca stackars dig som har så ont, vet hur frustrerande det är. Min foglossning är för tillfället mycket bättre hoppas att din blir det också. Kanske rödvin och hångel hjälpte? Jag hoppas att ni fick en trevlig kväll!

Lillie mfl. det måste vara jättejobbigt när de bara skriker så där ( speciellt när man inte vet vad som är felet) man vill ju att de ska vara nöjda och glada hela tiden. E har inte gjort det ännu men då är hon lite yngre än era små så om det som står i boken stämmer så kanske det kommer om någon vecka.

Lyckliga er som gått ner era kilon eller som bara har några kvar. Jag har minst 10-15kg kvar men då gick jag upp väldigt mycket mer än er också, tror jag...

Vi har en vit rullgardin från ikea som håller ute ljuset på morgonen. E sover som en stock, somnade igår 23 vaknade och ammade 06:15 sov sen till 09:45!

Trevlig helg!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4