Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Vivs: jag tycker ampers läcker hela tiden och libero håller tätt.. men när detta paket tar slut ska jag nog prova coops egna
Vivs: jag tycker ampers läcker hela tiden och libero håller tätt.. men när detta paket tar slut ska jag nog prova coops egna
vad händer i utvecklingen efter 7-9v?
Karin99: jag bloggar mazlin.wordpress.com/
Hur länge planerar ni att vara hemma med era bebisar?
SanniXx: jag vill också vara hemma så länge det går.. och skulle jag välja så skulle jag ha w hemma de tre första åren nog.. men dagar finns inte så det räcker och jag tror det kan bli knapert med en lön..
Man kanske kan gå ihop några och passa varrandras barn när den andra jobbar.. så kan man dryga ut kassan lite.. har inte kommunen nått sådant?
Jag har iafal sökt ett nattjobb.. och sagt att jag kan börja om två månader
det vrar i ca4h/natt
Vi åkte in akut med W igår kväll.. Han var inte sig själv under hela dagen.. liksom grinig och ville inte ligga ner.. vi fick ha honom sittandes mot bröstet hela tiden.. han fick feber och åt knapt inte.. när vi åkte hade han 38,1 och när vi kom in var han uppe på 38,9. De tog urinprov, sänka, kollade hals, öron, stack honom i fingret osv.. Men de hittade inget.. de vet inte vad det var så vi ska in idag igen.
Vi hade bara en muntermoteter hemma så vi fick åka till jourapoteket och handla.
Under natten så steg febern igen fast bara till 38,7.. i med lite alvedon och efter det kunnde han sova tre timmar.
Nu sover han igen
Hela dagen igår var en pärs.. kämpade så otroligt mycket på att själv inte bryta ihop..
vi åker in om några timmar är tanken.. han har precis vaknat så vi ska se vad som händer..
har ni inte termometer hemma så skaffa det.. flytande alvedon med.. att åka in till jourapoteket samtidigt som W var sjuk i bilen var inte roligt..
Hemma igen.. inget hittar dom.. så tänder tror dom..
Välkommen tellie
Jag tror man kan få förlossningsdepp upp till barnet är 6månader.. men att majoriteten offtast får det innom 3 månader
jag känner mig så hemsk som inte är så aktiv i tråden.. men det är verkligen så mycket med allt..
Grattis på morsdag alla
Ni som har katt, är denna också väldigt intresserad av era bebisar?
Vi har två katter, den ena som är kattunge. Kattungen lägger sig alltid där W sover.. offta brevid huvudet eller precis ovanför huvudet..
Jag är rädd att hon ska lägga sig på honom men vill ändå inte förbjuda..
jag tänkte försöka komma..
vart ligger rålis?
man ska inte smörja bebisar med solkräm.. de innehåller massa kemikaler osv och kan ge allergi tydligen..
Pippil8: en middag bara för er två?
A fyller år den 20 och jag har ordnad barnvakt, vi kommer att gå ut och äta på ett ställe som ligger 15min härifrån.. A vet inget ännu och vi ska testa om W godkänner barnvakten imorgon genom att hon ska mata honom med flaska..