hej på er!
Bassekatt
Jag tänker också på er idag och hoppas allt går bra!
Imorgon ska vi på PKU-provtagning + att vi vill att de ska kolla för ev gulsot, hans er ut som han varit flera månader på solresa. troligtvis är det inget men när man ändå är där så..
Ang. mat
Det är lite jobbigt med maten just nu. Igår var han supergnällig och ville inte ta bröstet även fast han var hungrig. Vi trodde först att det beror på att mjölken runnit till och att det är svårt att greppa bröstvårtan, men när man hjälpte till sög han lite och släppte ganska snart.
Han kan ligga och amma upp till två timmar och ändå inte vara nöjd och kunna äta rätt mkt ersättning.
Är lite orolig att han inte får i sig mjölk, eller är han bara så hungrig?
Vore ju så skönt att kunna sluta med ersättning (som vi ger i kopp) och bara kunna förlita sig på bröstet.
Ang. sovställning
på neo låg Viktor också med "korv" men ibland när vi kom dit så låg han på sidan.
Ska fråga på BB idag om sidoställning är ok när han sover eftersom det verkar vara favoriten.
Ang pruttar
Våran kille pruttar så himla högt att vi inte kan hålla oss för skratt, stackars älskling när mamma och pappa skrattar så de gråter
Ska också googla på babymassage för att se om det skulle funka!
Mina gråthormoner kom igång igår, kollade på måndagens avsnitt av Cityakuten där en kvinna dog och jag störtbölade! Nu känner jag mig mest lite nere för att amningen inte funkar som man vill?
Hellur, Bianca, J79, Pippi och ni andra som väntar på bebisar, det måste verkligen kännas frustrerande! Ni får säga till folk att sluta fråga ifall det hänt nåt, men det är väl lättare sagt än gjort!