Inlägg från: Ginger6 |Visa alla inlägg
  • Ginger6

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

vi kan väl se vad det är för väder på tis, om fint kanske Nyfiken gul eller Street kan va nått, om de har öppet? jag smyger in lite "söder- förslag".... kan också tänkas picnic vid Nytorget. Men som sagt, bara vid fint väder.

• Ginger6

14 blir bra! Kanske ska bestämma ställe när det närmar sig o vi vet hur många vi blir + vädret? street o nyfiken gul är öppet i alla fall.

• Ginger6

swe, tyvärr inte. det är bara utomhus men de har typ parasoller...får nog ha ett back-up-ställe om det är ruggigt.

• Ginger6

Låter grymt mysigt Bianca! Gärna Street om dåligt väder på tis, visst kan man sitta inne där?

• Ginger6

Bianca, vi hyrde Vaxholms Hembygdsgård när mannen fyllde 30 och en kompis hade även sitt dop där. Det är sååå mysigt, och billigt och de har stort kök med allt man behöver för att förbereda mat o dryck som man kan ha med sig själv. Super tyckte jag, och har en veranda runt hela huset mot havet.

Jag hade med Jonathan och mannen när jag klippte och gjorde slingor. En gång fick jag mata honom under skynket, funkade jättebra (inte mannen alltså...)

• Ginger6

haha, det var en rolig frisör lillie! Kulturhuset blir ok vid dåligt väder. Ogillar att dra barnvagn vid plattan, men va 17. Får väl gå från gamla stan kanske... eller hoppas på soool!!. Ha en skön fredag kväll och helg allihop. Missa inte schlaaaagern

• Ginger6

Halloj! Ja idag är en riktig inne-dag. Ganska skönt, har inte sovit så mycket inatt. Jag önskar verkligen vi hade bra rutiner vad gäller mat o sov på dagtid. Jag kan omöjligen lägga jonathan även om han är supertrött. Han somnar bara i bärselen, vagnen eller om jag liggammar honom. Så det har jag gjort nu så nu sover han i soffan. Det är likadant på kvällen, får ligga ner och amma honom tills han somnar och sen åla mig ut försiktigt. Det är ofta vid 9-tiden och sen sover han till 01.30, ammar och sen vid 05. Därefter är det (som du pippil8?) ett evigt snuttande och grymtande fram till morgonen. Man är ju inte pigg då! På dagen är det varannan eller var tredje timme mat men som sagt bristfälligt med sömn!
    Sole -sjukt trist med ryggskott och nästan omöjligt att hantera, skönt att det känns bättre!
    Jag hade en superhelg, kiropraktorn i fredags em och i lördags var vi på stan och shoppade lite hela familjen. PÅ kvällen grill, schalger och vin hos några vänner och sen sov jag i vårt gästrum med öronproppar och mannen gav J utpumpad mjölk. Vaknade efter 8 (!!!) timmar av att det var mjölk i hela sängen och jag hade två tunga klot till bröst. Men sååå skönt!! VAr ute och sprang första rundan sen på söndag morgon....skönt men var är min kondis!?! Kvar på BB tror jag.
    Oj va långt det blev. Kul att vi ses imorn! Ha en bra dag. kram

• Ginger6

hallo!

låter som en bra idé. jag går t nyfiken gul direkt, ses där o går vidare om kallt. swe jag har ditt mobnummer i fall ifall.

• Ginger6

Tack så mycket för igår! Håller med att det var trevligt men lite blåsigt. Jonathan (o många andra bebisar?) sov iofs hur skönt som helst i den friska luften.
    Bassekatt! SJukt mycket goa grejer, din bebis måste va världens lugnaste ...
    Sole! KÄnner precis igen skrik-gnäll-beteendet. Klen tröst när man är på resa kanske, men det går ju över säger dem.... Bra att hitta på saker i alla fall och försök njuta av härliga Barcelona, avis!
    Jag tror att bebbarna både sover o äter mer ju äldre de blir. J sover också 4-5 timmar första passet numera...(vågar jag säga numera..det har varit så kanske 4 nätter i alla fall) Och äter mycket mer. Igår kväll började jag kvällsamma honom vid 20, han somnade 23. Puh! Riktigt jobbigt, han blev inte nöjd, trött, mätt eller vad det var. Skrek och kräktes och ville leka. Blir galen när jag släcker lampan. Är han mörkrädd eller separationsångest?! Slutade med att jag gav honom ersättning vilket vi inte gjort alls på en månad. Han slukade 2 dl och somnade sen utan att kräkas. Hur ska man veta vad de små älsklingarna vill hela tiden?!?! Man tror ju han är full när han kräks, men tydligen inte?!
    Pippil8, skönt med städerska! När kommer hon? Kanske vill ta en promenad med mig o jonte om det passar, eller är det för blåsigt ute?

• Ginger6

Hallo! Också tillbaka efter långhelg i götet. Mannen var på svensexa och jag hade massa kvalitetstid med min mamma och Jonathan, Mysigt! Lider med er som har 8-veckorskris. Jag tror (peppar peppar) att våran är över efter nästan 2 jobbiga veckor. Nu är prinsen glad och sover gott och skriker inte lika ofta och hysteriskt. Mamma kände inte igen honom efter att inte sett honom på 2 veckor, helt annan bebis. Lustigt! Man ser inte själv hur fort utvecklingen går.
    Mysigt med skratt! J skrattar också med hela ansiktet och gör mysiga ljud, underbart!
    Ang vin har jag också druckit ett halvt glas några tillfällen, blir också lite snurrig av det och vill inte dricka mer. Men har tänkt ha barnvakt och kalasa lite första gången på bröllop den 9de. Ska bli kul! Jag följer gärna med på fika på fredag, missade er idag...har mest sovit hela dagen
    Majlinsa, va jobbigt! Kan det alltså va tänder redan?!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4