Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
FIKA FREDAG:
bianca2
hellur
pippil8
Sofffy (kanske)
Frill (kanske)
Lillie (kanske)
J79
Sole
Karin99 (inte helt säker än, men troligvis kan jag)
Ginger
FIKA FREDAG:
bianca2
hellur
pippil8
Sofffy (kanske)
Frill (kanske)
Lillie (kanske)
J79
Sole
Karin99 (inte helt säker än, men troligvis kan jag)
Ginger
Jag vill gärna testa Mamma Boot camp! Tack för tips lillen! Nån mer som vill gå? Är det Djurgården som gäller?
Hej på er! Jag vill också jättegärna hänga på på fredag. Tycker det låter strålande att vi tar med oss lite mat eller fika så inte Sole behöver fixa allt....blir nog att fixa utrymme kan jag tänka?! Bebiskorten ser underbara ut, synd att jag missade er! Idag har jag varit i stan och köpt en musikmobil till spjälsängen, hoppas Jonathan ska kunna somna lättare själv nu...låter fantastikst att vissa av er får sova så många timmar, J sover max 5 timmar och det tycker jag är jääättemycket. Mer vanligt är 2-3 timmar fortfarande. Puh!
Fika/lunch i Farsta fredag kl 12
Sole
Karin99
Bianca
Vivs
SanniXx
Hellur
J79 ( visst ville du också komma?)
Björklöv (troligtvis)
Sofffy
Lillie
Lillenlillen
Ginger
Frill, sicken skit. Att man inte kan få vara utan "perioderna" lite längre... Vad många som har den silvriga boken, det har vi med. Bra att få inspiration till sånger. Köpte Mumin-mobilen till sängen igår (samma som Laban...fast Mumuin då), J är också väldigt fascinerad och ser förundrat på den. Jag är avundsjuk på alla som får sova så länge. J somnar äntligen själv i sin säng och både jag och mannen kan lägga honom ,så skönt! Men han sover max 4 timmar första passet och sen är det varannan nästan. Hoppas det blir bättre snart! Han är 9 veckor imorn och vägde idag 6 kg!! Inte så liten längre mitt matvrak! Ser också fram emot fredag och är lika undrande som övriga om det är nån särskild uppgång vid t-banan sole?
välkommen också tellie... nu mat för både jonte o mamma...som vanligt
Trist att du känner dig nere Björklöv, bra att du får träffa måååånga kompisar på fredag som sitter i samma båt!
Inte konstigt att man kan känna sig nere när man går igenom den största förändringen nånsin förmodligen. Kram!
Halloj! Underbart väder idag! Hade gärna promenerat på kungsholmen men har precis kommit hem från lång promenad runt i Årsta. Jag har lite ont i mitt ena bröst idag
Hoppas inte det är nått farligt, har trugat lilleman extra med det bröstet men det kommer så långsamt. SKa man ta allvarligt på det ni som vet?!
Jag är fortfarande sååå avis på er som får sova så många timmar. Har sovs det fortfarande bara från 22-01 och sen till 04.30 etc. Buhuuu jag är trött!! Har ni vant era små av med ena nattmålet eller har de slutat själva? J äter inte så mycket kl 01 så man kanske får försöka vänja av honom...men då får man ju ändå va vaken, hm! Nåväl, han sover i alla fall hela nätterna i egen säng nu, började med det denna veckan. Skönt!
Ser fram emot imorn! Kram
hallo! En till som sovit dåligt, fick klockren mjölkstockning igår (som du trodde Björklöv...) på en kvart rusade febern upp till nästan 40 grader och det gjorde jätteont så sen började ett evigt värmande, ammande och pumpande som troligen störde både min och Jontes sömn. Puh! Känner iofs att jag gääärna vill träffas så jag kommer till Farsta, om inte amningscentrum säger att man prompt ska vila men febern har gått ner och det känns bättre...
tack för uppmuntrande Lillen, ser fram emot när det händer mig...hihi känns som Triss-reklamen, plötsligt händer det
SOle har du lust att inboxa ditt mobnummer till mig?
Hallo mammorna och stor kram i efterskott på våran dag! Tusen tack Sole och alla andra för trevlig fika i fredags. Roliga kort på alla bebbar...det ser inte ut att kunna bli nått mellan Jonte o Klara Lillen...kanske han & Inez?
Jag var på tjejmiddag på fredagkvällen och drack vin och hade riktigt trevligt medan JOnte o mannen var hemma själva. Skönt! Men har ännu inte kommit ikapp med sömnen. Han har dock (ÄNTLIGEN!!) slutat med det första målet. Tog era tips och tröstade med napp och gos istället första passet och han klarar sig nu fram till 4-5-tiden innan första målet...men han vaknar till och sover lätt...funderar på att lägga honom i eget rum så jag slipper vara vaken. Visst är det några av bebisarna som sover i eget rum?!
Nu ska jag lägga mig o knoppa för nu sover han..ZZzz tur att det regnar!
TRÄFF ONSDAG
Swenglish
j79
Hellur
Lillie
Bianca2
Emma3
Björklöv
Sole
Karin99
SanniXx
Frill
Ginger
Frill, vi har också möblerat om i arb- gästrummet... Jonathan fick flytta in där igår. Så nu delar han & mannen lekrum. Svårt att kombinera baby- mys med ett rum som i övrigt ser ut som en rymdstation då mannen är hyfsat dataintresserad.... Ska nog åka till Babyland idag och inhandla lite mys-saker. Natten i eget rum gick i alla fall strålande! Han sov själv mellan 21-02 sen fick han komma in till oss och sov till 06 innan mat. Jehuuu!!! Ser ljust på min soooovande framtid
hallo! tack för trevlig fika!man blir alltid några erfarenheter, tips, idéer, behov, nojjor o skratt rikare
lycka till idag swe, säkert inga prob!
jag har en prickig son idag...fullt med röda flammiga prickar i ansiktet o på magen...säkert nått jag ätit!?
ha en bra dag! kram
Men vilken dramatik Lillen, usch!!
Skönt att allt verkar ok Swe!
Idag har jag varit på Ikea o babyland o köpt lite mys-saker till Jontes rum...och lite leksaker, ( samma babygym som du Bianca, får se vad han tycker om det
)
Ikväll ska jag på vaxning, huaaa, livrädd men ska bli nice! Och tänkte sen gå ut o äta nånstans. Nån som har tips på barnvagnsvänligt schysst middagsställe? jag har hjärnsläpp. Kollade Grill o Kungsholmen men det var fullt.
Tack för tips Soffy, ska jag kolla upp!
Pippil8 Hej! Ja tänkte på dig och undrade vart du tagit vägen. Förstår absolut hur du känner! Jag kan också känna mig nere till och från och sakna mitt gamla liv. Särskilt när det blir helg faktiskt, eftersom man ju aldrig blir "ledig". Ansvaret är här för att stanna... Ena dagen känns bebislivet underbart och nästa dag känns det inte fullt lika lovely, även om bebisen alltid är fantastisk! DEt tar säkert lite tid att vänja sig, det är ju ingen lite förändring i livet! KRAM till dig och till alla andra. Hoppas ni får en härlig helg.
Gärna Cafe Kajak eller hos dig på onsdag Soffy!
Hallooo! Grymt skön söndag! Hoppas ni också har det. Strålande sol och jag är utsövd. Hoppas ni också haft en skööön dag o helg!
Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:
Lillie74
Pippil8
Lillenlillen
J79
SanniXx (förhoppningsvis, beror på tiden)
Karin99
Hellur
Swe
Sole
Vivs
Zul
ABC08
Bianca2
Sofffy
Ginger
Jättegrattis Angelicious!! superfint!!
Swe, vi har haft en liknande morgon...förmiddag. J har ett sovdygn, skönt! tur att det ska a fint väder fler dagar, o imorn ska vi ju va ute o picnica
vi övar också på magläge, men J tycker det är jobbigt o blir rastlös än så länge.
nu ska vi nog ta en liten promis i solen, var ute o sprang igår så lite trött i benen idag.
Hallo! Har precis kommit tillbaka efter lång helg på västkusten med bröllop o barnvakt första gången...Partade fram till kl 4 på morgonen, sååå kul! (Lillen, jag var ifrån grisen i 15 timmar!!!!) Har inte läst ikapp än men ser att ni ska ses idag kl 12 utanför RIngen. Jag hänger med! Kul!!
kram