Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
hej hej!
Hellur
usch vilket jobbigt system, förstår att du känner dig deppig, dock är det ju inte så långt kvar för dig nu!! Tapper du är som håller humöret uppe!
Björklöv
heja, hoppas bebis kommer inatt, se till att vila, det komemr du inte kunna göra sen!
Själv började jag gråta vid amningen idag, samma problem varje gång;
Pumpar med elpump för att hålla igång produktionen och har fått som mest ut 50 ml per pumpning.
Vet ju att pumpen inte säger hela sanningen då bebisen suger annorlunda men han kan ju aldrig bli mätt eftersom han kan äta en flaska ersättning/eller utpumpad bröstmjölk direkt efter amningsförsök. Oftast kan han äta upp till 100 ml då.
Våra amningsstunder ser ut som följer:
Vi prövar först med det bröst som han inte tar alls, oftast iallafall, har jag tur så tar han tag och suger en, två gånger för att sen släppa. Har försökt smuggla över honom så han ligger på samma sida som han gör med det andra bröstet han faktiskt nu tar men inte det hjälper. Vi har ev en teori att han kan fortfarande ha lite ont efter sugklockan, men han ligger ju på den sidan när han sover så den känns inte riktigt hållbar.
Sen blir han arg och frusterad, trycker sig från mig och bröstet.
Då byter jag till det bröst som funkar, han kan ligga där en kvart, tjugo minuter och släppa själv för att se ut som han ska somna. detta gäller några eller någon minut, sen signalerar han att han är hungrig och får ersättning/eller bröstmjölk i flaska.
Allt detta känns jättejobbigt för mig, man känner sig otillräcklig, ledsen och jag blir ju också frustrerad till slut.
På nätterna får han bara ersättning, jag orkar inte kämpa med detta då också.
imorgon ska jag boka in tid på amningscentrum.
annars hade vi mysig dag med pappa, åkte båt över till Hammarby sjöstad och satt och åt lunch i solskenet innan vi promenerade hemåt.
Swe
skönt att du fick sällskap till BVC, funkade det bra med mat etc?
Stort lycka till på amningscentrum, kommer inte ihåg när du skulle dit, men jag tänker på dig och dina amningsproblem, vi sitter i samma båt ju!