• Emma3

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Angelicious: Leo hade oxå prickar men det är redan mycket bättre tycker jag

Sannixx: Jag har heller inte druckit en droppe alkohol.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Emma3
    Hellur: Ja Leo är oxå vaken mycket på dagarna, sover bara korta stunder förutom när vi är ute med vagnen då kan han sova 3-4 timmar.

Frill: Hoppas det inte blir något nu på andra bröstet. Jag har varit lite öm i mitt ena bröst och det är lite rött så jag har ammat, ammat och ammt och duschat varmt. Tycker inte jag känner någon knöl iallafall. Men är även öm i bröstvårtan och det är inte skönt
    Ska oxå på efterkontroll på måndag sen får vi se

Vivs: Ja fina bilder från senaste träffen.
  • Emma3
    Medusa: Jag ammar Leo vid 22 tiden och då somnar han ofta vid bröstet och så lägger vi honom bara i sin egen säng så somnar han där till c.a 04. När jag ammar då så har han lite problem att somna om då brukar han få sova med mig.

Swe: Leo äter länge han oftast iallafall 15 min på varje bröst och han äter alltid från båda. Tycker oxå han har börjat kräkas mera så köpte några små hakklappar idag så man slipper slänga så många kläder i tvätten hela tiden

Imorse hade jag en sådan glad Leo, satt och sjöng för honom och han satt bara och lyssna och jag fick massa leenden och riktigt stora oxå *sött*

Idag har jag och en kompis tagit en promenad tog en sväng till bvc och vägde Leo fast jag inte har tid förrens nästa vecka. Och nu hade Leo gått upp 245g på en vecka och väger 4425 så nu behöver jag inte vara orolig för att han inte får i sig tillräckligt iallafall.

Sannixx: Åh spännande
    Har inga skor till Leo ännu så jag vet inte.
  • Emma3

Välkommen hit igen Karin. Oj vilken stor kille du har Leo vägde 3715 när han föddes och är nu 6 veckor och väger 4425. Han går upp sakta men säkert han.

Bianca: Skönt att August gått upp så bra. Leo har oxå gått upp bara runt 100 till 160g några veckor. Men denna gången iallafall 245g så det tyckte jag var bra

Pippil: Min sambo köpte oxå en amningsbh åt mig på babyland men jag gillar dom jag köpte på ullared bättre men det är ju lite långt dit Flört

• Emma3

Hejsan!

Hoppas ni får trevligt idag. Verkar vara fint väder iallafall

Sole: Jag har lite lika med er fick kille och med hjälp av sugklocka Och gifte mig lite mer än en månad efter.

Hur många gånger per dygn äter era små?

• Emma3
    Jåll och medusa: Tack för era svar. Leo äter 7-8 gånger per dygn. Tänkte om någon vet om det rekommenderas att de ska äta ett visst antal gånger per dag?

Ja picknick i en park låter bra, ganska centralt skulle vara bra för mig då det är en bit att åka från södertälje. Vill ju oxå gärna vara med. Har fortfarande inte ammat offentligt ännu så då kanske det blir premiär, kanske får ta med ersättning ifall att då

Pippil: Vi brukar ge ersättning en gång på kvällen, använder nukflaska och deras minsta napp, tycker oxå att Leo får i sig lite fort iblandFundersam Så brukar ta bort flaskan några gånger när han äter så han får en lite paus fast ibland är det ju inte så populärt när jag tar bort den. Någon annan kanske har någe tips?
  • Emma3
    Jåll: Okej tack, kanske ska testa den flaskan. Jag ringde min bm från bb för att avboka min tid som jag hade några dagar senare. Så ringde hon sen första veckan vi var hemma och vi bokade en tid för efterkontroll som är på måndag. Men annars är det nog en själv som får ringa för att boka tid.

På ons ska jag till bvc oxå och se vad mina lilla kille väger, han ligger lite efter er med 6kg bebisar Flört
  • Emma3
    Björklöv: Skönt att det gick bra på amningscentrumet, hoppas det börjar göra mindre ont i bröstet snart.

Jåll: Du kan oxå gå in på inställningar och sen står det Sidfot för forumsinlägg där skriver du det du vill ha skrivet, så slipper du skriva om det varje gång du skriver ett inlägg.

Åh synd på onsdag kan inte jag ska till bvc, hoppas jag kan nästa gång var ju länge sedan ju
  • Emma3
    Medusa: När vi lägger Leo för natten vid c.a 22 lägger vi alltid honom i sin egen säng och det har fungerat bra men sen när han vaknar på natten och ska ammas så brukar han inte vilja somna om i sin egen säng så då får han sova hos oss.

Sole: Leo har 56 i bodys och i byxor kan han ha både 56 och 62, 62 är lite stort men det funkar på vissa plagg.

Björklöv: Jobbigt med magsjuka hoppas ni inte blir smittade.

Sannixx: Vi har en emmaljunga city cross fast med citykorg. Vi betalade 7200. Har för mig att man fick betala 1500-1700 extra för citykorgen.

Åh idag är det ju kanon väder måste nog ut på en prommenad med Leo snart
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4