Inlägg från: Lillie74 |Visa alla inlägg
  • Lillie74

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Precis så är det med F också, förut vaknade hon en eller två gånger på natten men nu, nu vill hon äta typ varannan timme och ibland efter en och en halv timme.....gäääsp..man blir lite sliten av det minst sagt.
    Vivs, hur mycket väger J och hur lång är hon? Jag var och vägde och mätte igår på öppna mottagningen för alla tycker att F är så liten och nojjig som man är blir man ju lite orolig. Hon väger typ 1 kg mindre än andra i hennes ålder och i helgen träffade vi en tjej som var 4 veckor yngre och hon vägde lika mycket som F. Nu väger hon 4800 och är 59 lång och hon blir 11 veckor i morgon.

• Lillie74

Vivs, samma här, F följer sin kurva och det är ju det som är huvudsaken. Skönt att höra att du inte oroar dig, det lugnar mig, då ska jag sluta nojja mig. Du helammar va?

• Lillie74

murgrönan, tog du med dig Stella på besiktningen? Jag ska också besiktigta bilen snart och funderde på om man kan ta med bebisarna....

Bassekatt, läste igenom vad du hade bakat inför dopet och det var ju inte lite om man säger så.... Vi kommer också bli typ 65- 70 vi med, gick allt ni bakade åt? Hade ni mat också eller hade ni "bara"  dopfika?

• Lillie74

J79, jag åker ju förbi s:t eriksplan när jag åker till farsta så vi kan ju försöka komma på samma tåg. Det går ett från s:t eriksplan 11:30, ska vi ta det?

• Lillie74
    TRÄFF ONSDAG

Swenglish
    j79
    Hellur
    Lillie
  • Lillie74

sole, F sover på rygg men vrider huvudet åt sidan, jag börjar funder på om hon inte blir lite platt på sidorna istället...BVC- tanten har inte sagt nåt än så det är väl inget alarmerande.

Frill, vad har du för inbjudningskort, egengjorda eller beställer du?

Ginger och Pippil8, F har också börjat sova dåligt, i början vaknade hon typ en eller två gånger per natt, nu är det mer tre eller fyra gånger per natt och jag börjar också känna mig riktigt trött, det sätter liksom in efter ett tag. Igår var jag ute och gick men fick gå hem för jag kände mig helt slut och matt.

• Lillie74

Sole, ska man sitta långt bak eller fram på t-banan?

• Lillie74

Vivs, tack för tipset, ska kolla där.

Tack för trevlig lunch/fika idag, supertrevligt som vanligt och tack Sole för din gästvänlighet, hoppas det inte blev stressigt sen när vi gått.

Ser fram emot onsdag!
    Trevlig helg!

• Lillie74

Grattis alla supermammor!
    Har precis kommit hem från bröllop i Vadstena, superfint och kul.
    Listan låter som en bra idé, kan någon bara säga hur man inboxar.
    Rålis på onsdag låter kanon, har vi sagt någon tid?

• Lillie74

Tja Matilda, kul att du hittade hit!

• Lillie74

tjena nileelin, härligt nu kan vi ha sällis till träffarna

• Lillie74

Halloj, ja det var trevligt som vanligt.

Hellur, kan flytvästen möjligen heta Baltic? Sambon satt och kollade lite på nätet och den hade fått bäst i test. Filippa gillade INTE att ha på sig den, hon blev jätteupprörd efter ett tag, tror att det var den STORA kragen som fick henne att få spel.
    Har du lust att kolla var ni hade beställt inbjudningarna också....vore schysst.

Karin99, har du kommit på vad dagiset hette? Marklandsbacken? Vadmalsvägen? Gustav III väg eller Sunnanvägen?

• Lillie74

Filippa var en riktig pain in the a** i natt, vaknade typ 5 gånger, sen sov hon fint när vi var på promenad ett par timmar men nu har hon varit jättejobbig så nu är jag helt slut. M har kommit hem och tagit över och egentligen borde jag lägga mig och vila lite men måste bara kolla in lite här....
    Tisdag eller fredag passar mig bäst nästa vecka.

• Lillie74

Det ska tydligen bli fint väder nästa vecka så picknick i Rålis på tisdag blir ju perfekt!

Karin99, exakt så håller F på, A är ju en vecka yngre än F så det verkar som att det är en fas de går igenom. undrar om de själva sover bra eller om det bara får "ytlig" sömn? Snart är F i 12- veckorsfasen som LillenLillen nämnde, puh...

Tack Frill för bilden! Superfint, jag ska dock använda fötterna som motiv, vi har nu ca 10000 bilder på hennes fötter Stackarna, hoppas blixten inte utlöser epelepsi eller nåt sånt tråkigt.

Picknik Rålis tisdag:

Lillie74

• Lillie74

TRÄFF MÅNDAG 11/6

Swenglish
    bianca2
    Lillie74

• Lillie74

Grattis Sole till sommarstället! Är också avis, skulle vara skönt att ha ett eget ställe. I dag har vi knappt varit ute, städat, handlat och tvättat istället, känns lite kriminellt att inte vara ut och njuta men som sagt, bebisarna har det lite jobbigt i värmen.
    Är det 12 eller 13 som gäller i morgon? och exakt var? utanför ica i ringen?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4