Inlägg från: Karin99 |Visa alla inlägg
  • Karin99

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

lillen: Vad skönt att höra att det är fler med ändrat bajsbeteende

idag har vi varit ute jättelänge, först promenad till mannens jobb, lunch, sen gick hela familjen en prommis till moderna museet för Karin mamma andersson-utställningen, sen gick vi hela vägen hem *pust* jättetrött i fötterna! men nysigt var det minsann.

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • Karin99

Världens bästa läggning, jag är så glad Måste bara berätta!

Alvin somnade klockan 20.00 själv i sin säng! Först ammade jag honom i soffan på nedervåningen. Sedan gick jag upp för att fortsätta amma i vår säng tills han somnar (så brukar det gå till- sen lyfter vi över honom till hans säng)
    Men så tänkte jag att kanske kan han somna i spjälisen direkt?

Så jag stoppade in nappen, satt bredvid med en arm in mellan spjälorna så jag kunde klappa honom på magen. Och efter kanske 5 minuter sov han som en stock!

Han är extremt kvällstrött och somnar vanligtvis runt kl 20, så han sover för natten...

Hoppas vi kan fortsätta såhär - så att Dan kan natta också, när han inte måste ammas till sömns.

Jippie!

ALVIN Henry Diego * 070315 * mammas ögonsten
  • Karin99

Hmmm - skrattar bäst som skrattar sist...

En klarvaken liten sprattelgubbe ville gå upp kl 5 idag (efter den tidiga läggningen som jag skröt så om) Jag försöktte förjäves få honom att somna om, men gav upp kl 6 och gick upp. Nu ligger han och vevar med armar o ben i babygymmet, jättenöjd o glad... Ska sova lite nästa gång han sover!

men det är skönt att ha lite "vuxentid" på kvällen iallafall!

• Karin99

Hellur: håller med, var är alla? Har alla landställen att åka till eller? (lite avis)

Skönt med några dagar längre helg, så att hela familjen får mysa

ha det så bra alla marsmammorna!

• Karin99

godmorgon! Cool Alvin har sovit kl 20.30-07.30 med två amingar! Jag är helt utvilad, gick tom upp innan han vaknat helt för att baka scones!

Hemligheten: mörkläggning! Vi har haft mörka rullgardiner sedan han var nyfödd, men de släpper  in liiiite ljus i kanterna - så vid 5-snåret blir det ljusare i rummet och A börjar böka.

Men igår satte jag upp mörka gardiner över rullgardinerna, så nu är det kolsvart i rummet så länge man önskar. Och resultatet blevalltså  att han sov 11 timmar i natt.

Lillen: tack för inbjudan! jag kommer att "hold you to it"...

SanniXx: jag börjar också få ångest redan, vill att den här underbara bebistiden ska vara för evigt... men innan man vet ordet av kommer A vara en finig tonåring som skäms för sin mamma (jag har en 11-årig bonusdotter som redan är som en tonåring - och gud vad fort det gått sen hon var 4 år och gick på dagis, men det känns som alldeles nyss)

• Karin99

Bianka och J79: jag tror att bebisarna blir som sin mamma - jag har alltid varit morgonpigg och kvällstrött. Går gärna o lägger mig ca 22, 23-tiden... och vaknar tidigt.

sådan mor, sådan son!

• Karin99

Hellur: ååååå vad gott, jag har fortfarande inte druckit en droppe... ska premiärdricka på vår 1-årsdag den 17 juni, då ska vi gå på Lo Scudetto och dricka finvin Barnvaktspermiär blir det också då. Och flaskmatning med urpumpad alkoholfri mjölk

• Karin99

cirpen: ja, det är verkligen skillnad! Äen idag sov Alvin till kl 7, och han har innan alltid vaknat vid 5-snåret... Lycka till med garndinerna!

• Karin99

SanniXx: Vad skönt, hur länge har det varit så? Fast jag tycker inte att det är så värst jobbigt att amma på natten, det går så fort och han somnar om direkt efteråt. Om jag inte gjorde det skulle mina bröst sprängas...

lillen: jag kan inte göra nog med reklam för hur bra det är att mörklägga ordentligt i sovrummet. Det har blivit jättestor skillnad sen vi gjorde det - han sover tre timmar längre innan han vaknar

Just nu är Dan nere och handlar på systembolaget och Ica, han tog med sig Alvin i bärselen, hur sött som helst... Hoppas han är nöjd och glad (Alvin alltså)

• Karin99

Pippil8: jag läste lite ur "koka makaroner", vad fint det var.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4