Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Sole:

jag har inte fött där men svaret är:

Barnmorskorna Gamla StanBarnmorskorna ÖstermalmTäby BarnmorskemottagningEkens BarnmorskemottagningNorrtälje Barnmorskemottagning
  • Lillenlillen

Bassekatt

Notera att det ekonomiska står lite i vägen även för oss men vi får se. Hoppet är som bekant det sista som lämnar en

• Lillenlillen

Lillie o Vivs

Vi kan också bara använda latex, hon tar inte silikon utan får typ kväljningar och spottar ut dem!

Vart i Värmland ska ni, Vivs?

• Lillenlillen
    Ang fredag så pratade vi om att mötas nära busshållplatsen men jag tycker vi säger koppartälten istället så alla som vill kan sätta sig ner och vänta, kan bli lite drygt annars om man ska vänta en kvart på en buss eller så... Koppartälten kan man ju fråga sig fram till och där finns bänkar och möjlighet att gå inomhus om det mot all förmodan skulle bli kallt!

murgrönan:
    Ja, vi längtar sååå mycket till resan! Lillan har fått en benvit virkad klänning med sidenband under "bysten" och benvit solhatt med litet brätte, sååå gulligt och kommer bli kanon därnere (27 grader säger de!)

Idag tog vi en långpromenad (6 km får väl räknas som långt?) med min kompis, hennes lilla son och deras hund. Väldigt skönt att gå men kallt om fingrarna eftersom jag lyckats tappa en av mina skinnhandskar *svär lite*
  • Lillenlillen

Sole:

Är det sol så tänker i alla fall jag sitta kvar minst ett par timmar :)

• Lillenlillen
    vivs:
    Jaaa hurra för en månad och AD! Sjukt vad tiden går fort!!

björklöv:
    Vad kul att vi båda fick maybritt!, hon är härlig även om hon pratar i en kvart om sånt som skulle kunna ta en minut
  • Lillenlillen
    BasseKatt:
    Grattis till Emil med! Tänk dig då att Inez vägde mer än Emil vid födseln och hon har ökat mer än 1500 gram och 5 cm, haha!

Vivs:
    Jag tog en liten kaffesked till AD-dropparna, det gick kalasbra! 
  • Lillenlillen
    bianca2

upprepar det du sa om att titta på tv med lill*n i famnen, gör nämligen det varje morgon 8-10 framför tv4.s nyhetsmorgon tror det var jag som slog ett slag för latexnappar, vi har ju samma bvc så de verkar ge oss samma goda tips! härligt att höra att han sover så bra.

Inez äter nu 6 ggr per dygn och sover 22-04 (äter) och sover till 07... Imorgon ska hon vägas och mätas, senast låg hon på 4545 g och 54,5 lång (har troligtvis gått om August nu, Lilia)
  • Lillenlillen

Sole:

Vet att det har funnits en jättesöt mobil på DesignTorget men vet såklart inte om den finns kvar!

Jag tänkte också gå förbi Babyland på St Eriksplan idag, då kanske vi ses?

• Lillenlillen

Oj oj, nu växer alltså pojkarna om Inez! Hon som är så stoooor

Swe:
    Vår lilla sover sedan 3 nätter tillbaka första nattpasset i sin vagga, sen får hon komma ner i sängen lagom till amningen vid 3-4-tiden. Man vet att de behöver napp om de äter ordentligt och går upp som de ska men ändå äter väldigt ofta (Inez åt 8 ggr/dygn). Tar de napp istället för tutte när de skriker (man får lirka ordentligt i början) så kan de ha napp till de inte inte vill ha den längre. Då är det dags för matning (om den inte har trillat ut av sig själv)... Fattade du nu?

Ang mobiler
    Vi har fått två färgsprakande mobiler men har ingen möjlighet att hänga dem ovanför skötbordet utan att borra i taket, känns lite jobbigt... I vagnen har vi små färgglada undervattensdjur som kostade typ 10 kr på IKEA, i sängen har vi en jättefin måne (speldosa) och i vagnen har vi förutom djuren en speldosa från Rockstar Baby, jättesöt nalle som hänger i en stjärna.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4