Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Sole:jag har inte fött där men svaret är:
Barnmorskorna Gamla Stan
Bassekatt
Notera att det ekonomiska står lite i vägen även för oss men vi får se. Hoppet är som bekant det sista som lämnar en ![]()
Lillie o Vivs
Vi kan också bara använda latex, hon tar inte silikon utan får typ kväljningar och spottar ut dem!
Vart i Värmland ska ni, Vivs?
Sole:
Är det sol så tänker i alla fall jag sitta kvar minst ett par timmar :)
Sole:
Vet att det har funnits en jättesöt mobil på DesignTorget men vet såklart inte om den finns kvar!
Jag tänkte också gå förbi Babyland på St Eriksplan idag, då kanske vi ses? ![]()
Oj oj, nu växer alltså pojkarna om Inez! Hon som är så stoooor
Swe:
Vår lilla sover sedan 3 nätter tillbaka första nattpasset i sin vagga, sen får hon komma ner i sängen lagom till amningen vid 3-4-tiden. Man vet att de behöver napp om de äter ordentligt och går upp som de ska men ändå äter väldigt ofta (Inez åt 8 ggr/dygn). Tar de napp istället för tutte när de skriker (man får lirka ordentligt i början) så kan de ha napp till de inte inte vill ha den längre. Då är det dags för matning (om den inte har trillat ut av sig själv)... Fattade du nu?
Ang mobiler
Vi har fått två färgsprakande mobiler men har ingen möjlighet att hänga dem ovanför skötbordet utan att borra i taket, känns lite jobbigt... I vagnen har vi små färgglada undervattensdjur som kostade typ 10 kr på IKEA, i sängen har vi en jättefin måne (speldosa) och i vagnen har vi förutom djuren en speldosa från Rockstar Baby, jättesöt nalle som hänger i en stjärna.