Inlägg från: Pippil8 |Visa alla inlägg
  • Pippil8

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Just ja, GRATTIS Sannixx till komma-i-byxorna-dagen Jag ser verkligen fram emot min sådan dag. Men det är 9-10 kg kvar sådär. Och med tanke på mängden godis jag trycker i mig lär det ta ett tag. "9 månader upp, 9 månader ner" - hoppas jag gäller!

Hur har det gått för dig Frill?! Blev det operation?

• Pippil8

Tjena tjejer och tack för tips om pump! Har nu köpt en Medela på blocket, i kartong med bruksanvisning. Ska nog premiärprova i morgon, återkommer säkert med recension och tusen frågor till er mer erfarna pumpare...

Vagnen - suck! Var och klagade idag och då sa de att det inte kunde ha hänt "bara sådär" utan att jag har dragit den för hårt i trappor med skötväska på. Vi har två trappsteg till vår ytterdörr, de är de enda trappsteg jag har dragit upp den för... Hur som helst så ska vi lämna in den på måndag igen och får tillbaka den samma dag.

Fin bild på Finaste Freddy i tidningen idag Och misstänkte att det var ni Hellur, men var inte helt säker. Även Edvin är kändis i DN idag

Swe - angående att veta om de bara vill snutta - jag tror det är det Edvin vill så nu tänkte jag prova att mata honom 15 på B1 och 15 på B2 (nu pratar jag inte Bananer i Pyjamans utan mina bröst ) och sedan ge nappen och låta honom ligga hos mig eller Magnus och gosa.

Aiwendil - var det du som var med oss och fikade i torsdags? Oavsett vilket så är du välkommen till FLs trevligaste och mysigaste tråd

Sannixx, tack för titten på bilderna - kul!

Frill -vad skönt att höra att det gick bra med operationen! Kan du amma även på bröstet med slangen?

kram och skön lördagskväll på er!

• Pippil8

Swe -vilka framsteg du gör med amningen! Kul!

• Pippil8

BasseKatt och Cirpen - toppen att veta att det går att micra bröstmjölk! För nu har jag pumpat för första gången och planerar för några timmars mera sömn någon natt framöver

BasseKatt - du är duktig som orkar hålla på med inbjudningar och annat inför dopet fastän Emil inte är på tip-top-humör!

Swe - är det sår fortfarande eller gör det "bara" ont?!

Vi hade oxå middagsgäster igår och slängde ihop helstekt kött med rotsaker och en sista-minuten fetaoströra som blev hur god som helst Lilleman sov sedan som en prins - fler timmar i sträck än någonsin Dock den vanliga äta-gnälla-äta-perioden mellan 0500 och 0730.

Dagens frågor från Pippil8:
    -När man matar med flaska, vilken napp ska man ha?
    -Hur stora portioner bröstmjölk är lagom att frysa in och värma upp i taget? Alltså - ungefär hur mycket äter de vid ett tillfälle?

Härlig söndag på er!

• Pippil8

Tack Swe för braiga svar! Ska kolla om jag hittar Bambino-nappar nånstans i Forum idag! Jag fick ut ca 50 ml vid min första pumpning.

Det är mest på morgonkvisten när lilleman äter väldigt tätt som jag hoppas kunna slippa ett mål och förhoppningsvis behöver jag inte pumpa då. Men vi får prova oss fram! Annars sprängs ju brösten efter sisådär 4-5 timmar så mer än så kan jag inte sova i alla fall.

Angående läckage - om det har gått lång tid sedan senaste amning så sympatiläcker jag fortfarande jättemycket! Måste köpa fler amningsBH-ar för trots inlägg blöter jag fortfarande ner dem allt som oftast!

Underhålla middagsgäster?! Det blir ju mest prat om Edvin, ofrånkomligen... Sånt där som jag själv tyckte var måttligt roligt innan jag var förälder, men nu är det andra tider

• Pippil8

En till fråga förresten - någon som har en "babywatch" eller vad walkie-talkie-grejor för barn kallas? Märke, pris, finesser? Tycker de verkar svindyra och funderar på att köpa nån på blocket men vet inte om det är någon man ska undvika eller några finesser man ska leta efter?

• Pippil8

Zul, din stackare, vad läskigt! Jag förstår att du grät hela dagen. Hoppas att du känner att hon mår bra nu!

Tack för svar om nappar och mängder bröstmjölk. Vi ska ju inte ge så ofta så jag provar med den minsta napp vi har hemma först. Tack även för svar om babywatch!

Swe, glömde säga att jag för det mesta lägger en frottélapp som suger upp sympatiläckaget, men när jag orkar stoppar jag in uppsamlaren i BH:n och samlar upp läckaget. Mjölken har jag sedan hittills har kastat men nu ska jag nog spara den. Fast ofta vaknar jag av att jag har läckt från båda brösten och det är stora fläckar på lakanet...

• Pippil8

Vad skönt ni måste ha sovit, Frill och Bianca Man uppskattar sånt på ett HELT annat sätt nuförtiden.

• Pippil8

Ginger - låter jobbigt med gnälligheten! Har precis som du den där boken med de sju utvecklingssprången. Är osäker på om E passerat det första eller inte nått det än. Har gått väldigt bra i två dygn nu i alla fall

Sole - samliv ja... Jag har ju inga stygn mer än PÅ magen men vi har testat lite. Med skydd. Men jag tror det är stor skillnad om man fött vaginalt jmf med snitt. Däremot är det väl samma sak att man kan ligga och oroa sig för att lillen ska vakna och det blir inte riktigt samma sak då

Idag har maken fått mata lilleman med nappflaska - mysigt för dem och skönt för mig att slippa ifrån en stund (trodde aldrig jag skulle säga det!). Hade ju tänkt använda mjölken jag pumpade ut på natten men det visade sig att lilleman sov fantastiskt bra i natt så det behövdes inte.

Har ni bestämt någon dag för fika? Jag har rätt mycket denna vecka, men det vore ju ändå trevligt förstås...

Förresten - på lördag ska M få ta hand om E lite längre (5 timmar typ) för jag ska klippa & slinga håret. Hur många ml mjölk kan jag behöva mjölka ur till dess månntro?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4