• Sara K

Sunny beach i Bulgarien med två små barn,nån som kan svara på lite grejer!!??

Jag åker till Sunny beach och bor på Hotell Iskar den 6:e juni. Barnen kommer då vara 10 mån och 2 år o 4 mån.
    Har tänkt ta med blöjor, välling o ev barnmat.. Nödvändigt??
    Nån som bott på Iskar och kan berätta lite?
    Hur är priserna på mat o shopping nu sen dom gått med i EU?
    Klimatet i juni, hur är det? Behövs lite varma kläder?
    Behöver barnen vaccineras? Behöver jag?

Sen om nån har andra tips o råd så skriv gärna!!! Det blir första gången jag reser med barn så jag är lite nervig!!Flört

Sara, stolt mamma t. Stella -05 o Wiggo -06!!
  • Svar på tråden Sunny beach i Bulgarien med två små barn,nån som kan svara på lite grejer!!??
  • Limus

Iskar har jag inte bott på, men....
    Vi åkte i maj/juni jag och syrran förra året och vädret varierade rätt rejält från molning till soligt. Mat var rätt dyrt, som i Sverige faktiskt. Shopping...nja... Det finns äkert bliigt att fynda, men vi hittade inte det. Pruta!

Jag rekommenderar att ni åler till Nessebar (sp?) på utflykt, det är en vacker gammal stad.

• Sara K

Tack Limus
    Jag som hört att det är JÄTTEBILLIGT i Bulgarien!!Förvånad 
    Är du nöjd i övrigt?

• Limus

Det var mysigt, speciellt när vi lämnade Sunny Beach. =) Det låter hemskt, men jag som inte är kåt tonåring längre uppskattade väl inte Sunny till fullo. Det var rätt mycket inkastare som spärrade ens väg och man blev rätt trött på utelivet.
    Åk iväg ifrån Sunny beach! Nessebar var som sagt fint, och det går bussar till Varna, men se upp för ficktjuvar! Det var en liten tjej som snodde en god väns plånbok när vi åkte buss till Varna. Vi ville banka skiten ur tjejen.

Drottningens sommarpalats är också en fin grej man kan besöka, och det fungerar även att ta med barnvagn dit.

• Limus

Vattnet kan du inte dricka, ni måste köpa vatten på flaska.

• Cissi1976

Vi var til Sunny beach i början av juni förra året jag, min dotter som då var 5 år, mamma, styvpappa och lillebror och vi stormtrivdes!
    Maten var billig och god, många saker att fynda och bulgarerna är inte lika påstridiga som turkarna är! Det är enkelt att gå i affärerna och shoppa utan att du har en massa folk som sliter och drar i en!

Dom är jättebra mot barnen när man är på restaurang och käkar!
    Ett måste för barnen och till er själva är ju deras plättar som man kan köpa i varje gathörn! Dom är supergoda och passa utmärkt till lunch innan man drar ner till stranden!

Nessebar är ju ett ställe som man bara måste fara till och kolla på!
    Vi hade 20-25 grader hela dagarna!

Vi vaccinerade oss inte nå innan vi for men var supernoga med vatten och solskydd.

Hoppas ni får det trevligt i Bulgarien. Jag längar tillbaka dit och kommer med all sannolikhet att fara tillbaka i sommar!

• Sara K

Tack Cissi1976
    Plättar låter ju kanonbra! Dottern som är världens kräsnaste ÄLSKAR plättar o pannkakor!!!

LImus och Cissi
    Jag ska inte missa Nessebar! Tack för tipset!

• Cissi1976

Det finns hur många olika sylt sorter att välja mellan. Jag och Jasmine fastnade för chokladkräm (typ Nutella) och skivad banan!

Jag och gubben var till Golden sands i augusti och han fastnade för blåbärssylten som man kunde ta till plättan.

Plättan är ju i pizzastorlek som dom sen viker ihop till en rektangel. Mmmmm

Det finns lite bilder i mitt bildgalleri från Sunny beach om du vill kolla!

• Limus

Just det! Hur kunde jag glömma plättarna! =) De är smask.

• Limus

JAg är ju puckad. Tillfällig sinnesförvirring. Vi var i Golden Sands. =)

Svar på tråden Sunny beach i Bulgarien med två små barn,nån som kan svara på lite grejer!!??