• MansonDust

Ont vid revbenen ! AJ !!

Är nu inne på dag 4 som jag har ont.

Förra veckan fick jag hosta & hostade massor. Jag brukar få världens rethosta när jag är/varit sjuk, samma sak denna gång. Hostade dag & natt. Sen när det hade börjat minska så fick jag, för 4 dar sen, ont vid revbenen/lungan på kvällen, som håll nästan.
    Jag kan nu knappt röra mej när jag ligger ner, det gör jätte ont. Det har nu börjat ömma under bröstet också.
    Ni kan ju tänka er hur lätt det är att hosta när det känns som att revbenen är av..

Jag har aldrig fått såhär av hosta förr & då har jag hostat mycket mer.

Vad kan det vara ? Har jag sträckt nåt ?

• Svar på tråden Ont vid revbenen ! AJ !!
  • katta554

kan tänka mig att du har sträkt dig.

förstår att det gör j*vligt ont.

• turia

spricka i revbenet eller så har det gått av- inget ovanligt vid kraftig hosta..
    ipren o alvedon brukar de rekommendera..

• MansonDust

Ja det gör jätte ont. Jätte kul när man MÅSTE hosta .. speciellt på nätterna. *Suckar*

Jag ammar så jag vill helst undvika så mycket tabletter som det går. Tog dock en Ipren igår kväll, men det hjälpte inte så mycket.

• MaryJane

Cim: Åk in och kolla, min farsa hostade av sitt revben en gång... Tror att man kan få tabletter som är bra men ändå funkar när man ammar...

// Mimmi - Stolt mamma till Disa Sol
  • MansonDust

Men jag vill verkligen inte åka in. Jag funkar ju liksom, på dagarna går det ganska bra - förutom då jag hostar.

• Fru Bryngelsson

Voltaren om du inte är gravid. Sedan är det bara alvedon som gäller...
    Man kan hosta sönder revbenen men oxå kläma nerver som känns som om att man haft av dem..
    Men prova att smörja in med Voltaren!

• Mammas Tindra

Låter som du har samma problem som jag, har hostat dag o natt, värsta rethostan, och förbannat ont vid revbenet o bröstet. så var hos läkaren igår och hade hostat sönder muskulaturen vid revbenen så fick en hostmedicin som dämpar rethostan och den hjälpte nästan direkt har fått sova en hel natt på länge..så rekommenderar dig ändå att åka till läkaren..så du slipper värken o hostan!

• MansonDust

Alvedon é bara skit ju, hjälper inte ett dugg.

• MansonDust

Mammas Tindra> Men grejen é den att jag hostar myyycket mindre nu. Så jag behöver ingen hostmedicin. Den enda som hjälper mej är annars Cocillana.

Så irriterande att ha så ont på nätterna.. kan inte vända mej.

Svar på tråden Ont vid revbenen ! AJ !!