• MansonDust

Ont vid revbenen ! AJ !!

Är nu inne på dag 4 som jag har ont.

Förra veckan fick jag hosta & hostade massor. Jag brukar få världens rethosta när jag är/varit sjuk, samma sak denna gång. Hostade dag & natt. Sen när det hade börjat minska så fick jag, för 4 dar sen, ont vid revbenen/lungan på kvällen, som håll nästan.
    Jag kan nu knappt röra mej när jag ligger ner, det gör jätte ont. Det har nu börjat ömma under bröstet också.
    Ni kan ju tänka er hur lätt det är att hosta när det känns som att revbenen är av..

Jag har aldrig fått såhär av hosta förr & då har jag hostat mycket mer.

Vad kan det vara ? Har jag sträckt nåt ?

• Svar på tråden Ont vid revbenen ! AJ !!
  • MaryJane

Voltaren tabletter måste du få på recept.. Förutom gelen, den kostar typ 50-60:-

// Mimmi - Stolt mamma till Disa Sol
  • Fru Engman

Jag hostade sönder ett revben för nåt år sen. Det blev en stooor spricka som gjorde skitont!
    Dr gör ju inget speciellt för det mer än ordinerar nån medicin eller så...
    Jag fick Cocillana (lr hur det stavas) då och det hjälpte mot hostan men värken fick jag "stå ut med" ett par veckor tyvärr...
    Hoppas du blir bättre snart!

♥Hanna&Lillis♥
  • Mammas Tindra

ja just det det är det den jag fått, superbra!

ok..läkaren sa bara att det läker av sig själv...men prova med någon gel det ska nog jag göra..för kan ju inte heller vända mig å ligger i samma ställning hela natten, så nu e man stel som en pinne

• MansonDust

Jag måste vända mej 1-2 ggr i alla fall då jag ammar. Ajigt värre.

• Farth Vader

Går igenom precis samma sak som du just nu och det är jätte jobbigt . Trodde också att jag hade sträckt någon muskel eftersom jag hostat så mycket men det visade sej att jag har en inflammation i musklerna! Nu äter jag Heracillin 750 mg 3 ggr om dagen för att inflammationen ska gå över. Jag tycker du ska gå till VC och träffa en läkare. Mest troligt är det bara en sträckning men kan även vara något annat.

En gång tidigare åkte ett av mina revben lite snett när jag led av hosta och då var jag tvungen att gå till en kiropraktiker som fixerade det. Det hade inte heller gått över av sej själv.

• Fru Bryngelsson

Det enda jag kan rekommendera är voltaren och smärtstillande tabletter som man får äta vid ammning...
    Bröt två revben i Norge och då fick jag en tablett hos läkaren och jag stoppade den i munnen innan jag fått vatten.... Efter ett tag hade jag ingen känsel i munnen!!!Förvånad
    Struntade i tabletterna.

• MansonDust
    Jag får se. Ska ta cellprov på tisdag, BM kanske kan ge mej råd ang. det ?
  • MansonDust

Det gör liksom ondare mot kvällen.

• MansonDust

BM sa att det nog är nån muskel som jag hostat sönder.

Svar på tråden Ont vid revbenen ! AJ !!