• LillaSaga

amning och bygel-bh?

Jag är så trött på mina mjuka sladdriga amningsbehåar och nu kommer våren med alla fnna linnen!!

kan man verkligen inte använda bygelbehå samtidigt som man ammar?

• Svar på tråden amning och bygel-bh?
  • Lychee

Undvik, undvik, undvik!

Hellre en "sladdrig" mjuk behå än mjölkstockning!

• Dessisis

jag brukar ha en bygelbh fungerar bra,,,igen tendens till mjölks.

• Birka Blårök

Det är ju inte så himla kul om bygeln klämmer åt en mjölkåder !

• jummie

Jag fick mjölkstockning på två röda så fort jag tog på mig bikinitoppen som hade bygel.

Men alla är ju inte så känsliga så du får ju helt enkelt testa om du klarar av det.

• Pico

Jag fick hjälp att prova ut en amningbh med bygel på Twilfit och det har funkat jättebra trots alla varningsord. Försäljaren sa att om man bara har rätt storlek så är det absolut ingen fara, men de flesta köper fel storlek på bh och då är det risk.

• Jamson

Rekommenderar varmt Twilfits amnings bh med bygel, kostar ca 330 kr.
    Köpte först en och sedan en till!

• TheDyingBride

Jag hade amningsbehå med bygel med första barnet och det var då inga problem.
    Nu med andra barnet, köpte jag en UTAN bygel. Och gissa vad som hände - mjölkstockning. Hade det aldrig med första barnet.

• AmandaPitkänen

jag provade att ha en bh med bygel och jag tyckte att den satt jättebra, klämde liksom inte åt, men dte var starten på en rad mjölkstockningar Så mitt råd är hellre slappa bh:ar än mjölkstockningar med feber och sängliggandes!

• Icia

Jag har alltid haft bygelbh och det har funkat kanon. Enda nackdelen är väl att mjölken sprutar överallt när man släpper taget om BH:n ibland

Svar på tråden amning och bygel-bh?