amning och bygel-bh?
Jag är så trött på mina mjuka sladdriga amningsbehåar och nu kommer våren med alla fnna linnen!!
kan man verkligen inte använda bygelbehå samtidigt som man ammar?
Jag är så trött på mina mjuka sladdriga amningsbehåar och nu kommer våren med alla fnna linnen!!
kan man verkligen inte använda bygelbehå samtidigt som man ammar?
det finns amnings-bh:ar med bygel (och vaddering), använde sådana från början och jag har aldrig haft mjölkstockning. en del verkar få mjölkstockning av kyla, men det har jag heller inte varit med om.
Tycker det gör jätteont med bygel, men funkar det så varför inte
Jag tyckte det var obekvämt men om det känns bra så går det ju! du kan ju testa,Med första barnet hade jag vanlig bygel bh enhel del och så känndes de bra.
bygelbh går alldeles utmärkt att ännvända OM DEN PASSAR. En lös sladrig bh som man spänner in i ryggen så att brösten platas till är minst lika illa som en förliten bygelbh. Gå till någon som har ett bra sortiment INTE dom stora kjedjorna. Jag betalade glat en slant extra för en amningsbh med bygel eftersom jag har lite tuttar att bära på
Det där med mjölkstockning är inte det den första tiden som risken är störst????
Jag har också hört att risken för mjölkstockning är störst första tiden ja. Själv använder jag bara vanliga bygel bh:ar i rätt storlek så klart, funkar bra för mig!
Jennykym: jag fick mjölkstockning av bygeln efter 5 månaders amning...men det kanske räknas som i början?
Fast jag fick stockning bara nån tittade på mina bröst så jag kasnke är lite speciell.
Alltid haft bygel-bh bortsätt från de första dagarna då brösten är så enormt spända. Aldrig varit några problem...
Och jag menar naturligtvis amnings-BH med bygel, inte vanlig bygelBH!
Det var bygelamningsbh:ar från kappahl jag hade också, så jag rekommenderar dom jag med. Rätt billiga var dom då också.
oki doki, det får bli att prova då. Antagligen med en från kappahl ! Fram med tuttarna i vår= )
haha, jag har inga tuttar längre, får bli extra vaddering här.
KappAhls amingsbh:ar med bygel - vet ni vilka storlekar de finns i?
Har själv en liten knepig storlek numera (70 D-E) och att hitta bh är inte det lättaste.
Måtte behagen bli mindre efter avslutad amning, för som det är nu så ser jag ut som ett P
Jag ser ut som ett snålt "B"
80 runt, och A-kupa när jag inte ammar
Barbone:
Kappahls finns upp till D-kupa iaf vet jag med säkerhet.
Borde finnas större också men jag vet inte, har inte behövt kolla efter det.