• skoggie

hoppgunga.. snälla hjälp med råd och erfarenheter...

Funderar på att köpa en hoppgunga till min son på snart 5 mån. Han är stadig i nacken, men ej helt stadig i ryggen. Sitter dock bra med stöd, men av och till kan han tippa åt sidan så man får häva tillbaka honom. Han älskar när man håller honom under armarna så att han kan trycka ner fötterna på underlaget upp och ner. Därför får jag för mig att en hoppgunga vore uppskattat av honom. Är det för tidigt att använda hoppgunga innan han är helt stadig i ryggen? Han kan häva sig upp från liggande till sittande med hjälp av mina armar om det har någon betydelse. Vad säger ni?

• Svar på tråden hoppgunga.. snälla hjälp med råd och erfarenheter...
  • Bonus

Tycker inte att det är fel av dig att skaffa en hoppgunga . Tänk på att barnet inte ska sitta i det förlång stunder så kommer det att gå bra..

• skoggie

oki..=) Hur långt ner ska fötterna gå ner... ska de ta i underlaget med hälen precis eller ska bara tårna (om han spetsar foten )nudda golvet. När jag frågade i affären så var de så vaga.

• Mika86

vi hängde den så att hans ben va lite böjda, då få han spjärn mot golvet oxå

• skoggie

ok=) någon annan med erfarenheter av hoppgunga..? Hur gjorde ni?

• Isabolla

Vi skaffade oxå hopp gunga vid 4-5 mån då Isabella var stadig i nacken. Lite böjda ben är att rekomendera om hon själv får bestämma roligt att "trycka" ifrån golvet. Vi valde en från baby proffsen, baby seat. Är helt övertygad om att din son kan börja använda hoppgungan nu. Lycka till

Svar på tråden hoppgunga.. snälla hjälp med råd och erfarenheter...