• Vera 74

Bada med 11 månaders - kanske en dum fråga?!?

Ni som har erfarenhet av solsemestrar med barnen. Har era barn ca 11 månader haft simring, puffar eller nåt annat när ni varit i vattet?

Jag är så lycklig över min Ismone!
  • Svar på tråden Bada med 11 månaders - kanske en dum fråga?!?
  • Tildarut

Våran dotter var 9 månader när vi var i Bulgarien och då höll vi i henne när hon badade. Men känner du att ditt barn "klarar" av en simring så är väl det toppen! Skönt att kunna plaska lite själv Och det finns inga dumma frågor

• bubbelmaja

Vi har en jättebra grej till vilmer. En dyna han sitter i. Benen är alltså fria, men han kan inte komma under vattnet. Svårt att förklara, men de finns på babyland. Vi har haft med den till badhuset, och varit supernöjda. Man blir ju lätt trött i armen av att hålla mycket, skönt att sätta honom i den ibland och sedan dra runt den, simma med den osv.

• missteddy
    bubbelmaja skrev 2007-03-17 16:28:01 följande:
    Vi har en jättebra grej till vilmer. En dyna han sitter i. Benen är alltså fria, men han kan inte komma under vattnet. Svårt att förklara, men de finns på babyland. Vi har haft med den till badhuset, och varit supernöjda. Man blir ju lätt trött i armen av att hålla mycket, skönt att sätta honom i den ibland och sedan dra runt den, simma med den osv.

är det en sådan du menar?
  • bubbelmaja

nästan

går man in på babylands hemsida och söker på simstol så kommer det upp en bild

• missteddy

det är en sådan men ett billigare märke

• Hannajo

När vår dotter var strax över året köpte vi en simdyna som man spänner runt bröstet (frigolit med tyg över?)och som sitter ihop med armkuddar i samma material. De är väldigt smidiga och vi använder dem fortfarande nu när hon är två. I somras, när hon var 1, 5 år kunde man släppa henne korta stunder med dem på, nu "simmar" hon omkring långa sträckor. Vet inte hur gammal man behöver vara för att kunna ha sådana, men de är väldigt bra.

• Hannajo

Kollade runt lite, de heter swimpy, finns på babylands hemsida. De är dock från 18 månader så just nu är det inte aktuellt för er, men jag kan rekommendera dem sen!

• MissLilo

hannajo- har sälv tittat på den. swimpy simdyna menar du antar jag?

fnkar den bra alltså? fick inte panik o så? inte fr stor?
    men när började ni använda er och var de smala/mulliga?

• Hannajo

MissLilo
    Min dotter är smal, ligger under kurvan på bvc. Första gången vi använde den tror jag hon var 1 år och 4 månader. Då höll vi i henne hela tiden, men vi behövde inte hålla runt kroppen utan kunde hålla henne i händerna etc. Hon fyller fortfarande inte ut dynan helt, det finns luft mellan dynan och hennes sidor, men den sitter bra ändå. Jag är supernöjd med den och Elvira älskar att bada och tycker om friheten att kunna röra sig själv. I början kunde hon ibland "tappa balansen" och fara framåt och få munnen i vattnet, eller snurra runt och hamna på rygg(som man gör med en flytväst), men hon är inte rädd för att få huvudet under vatten så hon har aldrig fått panik. (Någon av oss är ju alltid precis bredvid henne.)

• MissLilo

hananjo - har tittat på den i ett halvår nu..men d vet jagstt jsg ska klöpa den till sone och dotern iaf. :D De e ju ändå 2,5(mullig) och 1,5 när sommaren kommer

Svar på tråden Bada med 11 månaders - kanske en dum fråga?!?