Inlägg från: Iggy 82a |Visa alla inlägg
  • Iggy 82a

Pappa grupp i Eskilstuna del 2

Äntligen hemma efter tårtätandet, en del har så varmt hemma så man nästan svimmar, varför då?
    Flygandet var skitskoj idag med fungerande landningsställ.
    Strax dags att sova så jag är pigg imorgon så jag kan jobba övertid hela dagen.
    Wedde: hade du länken till den där sidan med honey bee king.

Gonatt å sov gott allihopa.

• Iggy 82a

Swartling: flygandet gick fint, frugan och grabben var med upp så frugan provade att flyge min lilla heli med gott resultat.

Segt att jobba idag när det blev en timme kortare att sova inatt. (sommartid)

• Iggy 82a

Jag har en sån och den är rätt så rolig, dock är det som med alla helikoptrar med 2 kanals radio att man inte kan kontrollera den exakt som en riktig helikopter. Går att flyga runt i vardagsrum mm.
    Den större kanske flyger bättre men inte heller den har fler än 2 kanaler att kontrollera den med.
    Tillverkaren är samma som gör dom små planen vi flyger med.

• Iggy 82a

Gokväll gubbar!

Pappa Elvkvist: Bra ide med MSN lista!

Idag promenerade vi till vilsta, himla fint väder!
    Provade att flyga lite där och det gick fint, kunde nästan stå still i luften i den svaga motvinden. Mitt nya landnings ställ i 1mm plywood satt fint på kärran.

• Iggy 82a

Grattis Swartling till lill tjejen!

• Iggy 82a

Wedde: Jag ska upp till bjursås och åka skidor så jag kan tyvärr inte ta kortet.
    Det är 40cm snö i backarna och alla är öppna trots värmen.

Coenraads: På tisdag har ju mamma tråden bestämt träff på leklandet och jag är föräldraledig bla på tisdagar så jag ska med dit, kanske har du lust att gå dit om du har tid.

Flygnördar: Nu har jag utöver mitt landningsställ skurit bort cockpiten från planet och ersatt den med fyra stöttor också dom i 1mm plywood. hinner kanske testa det imorgon.

• Iggy 82a

Hejsan gubbar!

Nu är jag tillbaka efter skidåkandet i bjursås, snön i backarna sjöng verkligen på sista versen, men allt var öppet. dom hade en hel backe med massa hopp och grejer, jag flög nästan en meter upp i luften men det var lite läskigt klarade landningen precis. Sen hade dom en liten snutt i skogen som var som en räserbana där vi rejsade med varann.

NiklasG: Låter som en bra ide, kubb är ju skoj, kanske brännboll om någon har såna grejor.

• Iggy 82a

NiklasG: dom har gjort en lista i mamma tråden där bella skrivit upp oss, vi har ett kubb kit vi kan ta med. Jag kan på eftermiddagen vid sisådär kl13-14 då vi har massor att göra på jobbet så jag måste jobba lite på fredagen också.

• Iggy 82a

Hejsan alla glada!

Idag var jag med frugan, grabben och mammatråden på Leklandet, det var skoj. Theodore for omkring lite i en gåstol och hade jätte kul.

Swartling: Ja det verkar ha blivit lite dött här, kanske beror på det fina vädret som varit. Skönt att bli av med ljudet från dubbarna på vinterdäcken, bara åpeln kvar att byta på, den är liksom inte lika viktig som forden som redan åkt med sommardojjor i flera veckor nu.

Flygnördar: Var på Hobbex idag och köpte ännu en X-twin trainer på samma frekvens som tidigare (27c) som ska bli min nya Jet kärra så den förra som pajade får agera reservdelsplan. Den var nedsatt i pris 20 spänn mot dom andra men det är den finaste jag köpt hittills då alla propar sitter bra och är fina. Min WWI moddade kärra saknar nu bara kulsprutor, Pilot och grön färg.

Svar på tråden Pappa grupp i Eskilstuna del 2