• Velan

Vi som har hus från 60-talet!

Hej!
    Vi har just flyttat in i ett tegelhus i soutteräng byggt 1966 och funderar kring hur vi kan "hotta upp" huset litegrann så det känns modernare. Ganska mycket var gjort redan när vi köpte det, t.ex. kök och toaletter men man vill ju gärna sätta sin egen prägel på det också. Finns det fler här som bor i 60-talsvillor och vill dela med er av vad ni har gjort på huset?

• Svar på tråden Vi som har hus från 60-talet!
  • Änglatuss

Halloj Vi bor i ett tegelhus ifrån 1963 Köpte huset i somras av dom som byggde huset Här är badrum och kök nyrenoverat iaf sedan 2002 och 2004. Gillade huset skarpt då vi var på visningen och vart så glad då vi fick höra att vi fick det

• CeciliaBa

Vi bor i tegelhus från 62. Det var puts från början men teglet sattes tyvärr på när energikrisen kom på 70-talet. Vi har inte renoverat badrummet alls ännu men gjort en mini-renovering av köket. Ingenting var gjort när vi flyttade in så gissa om det tar sin tid! Vi köpte också huset av de som byggt det, maken hade tom ritat det eftersom han var arkitekt. Jag älskar 60-talshus!

Kill them with kindness...
  • Änglatuss

jag har lite bilder i galleriet ifrån vårat hus (Här bor vi)

• yossis

Här är en till som bor i 60-tals villa, vi flyttade in i juli -06. Har på börjat renovering men inte gjort allt för mycket än, bara toalett, hall, tv-rum & master bedroom. Min senaste ide är att flytta köket & bygga ett kombinerat kök & allrum, för att sen göra 2 sovrum av det som idag är kök.
    Så måste vi bygga tvättstuga & badrum för det finns inget idag, bara en liten toalett & ducha får vi göra i hallen vid grov entren.

• Änglatuss

OJ! Jösses Vi har inte behövt renovera något, dom sålde huset i toppskick ny besiktat så han hade hunnit göra allt som dom fick nedslag på. Pannorna på taket är hela och fina. Här lyftes taket år 1973 eller nått sånt, så övervåningen är ifrån 70-talet

• yossis

Vi har en liten hemsida om vårat hus, men just nu ligger den nere men jag slänger upp länken sen när vi fått igång den igen.

• Velan

Cecilia: Jag blev riktigt inspirerad av eran baksida. Vad snyggt ni har gjort det! Den där betongterassen är ju helt underbar! Själva har vi en stor altan på souterrängsidan (alltså en våning upp) som är gjord 2003 med räcke i aluminium. Det ska bli jättekul att "inreda" den till våren. Jag funderar på liknande krukor som du har, är de i zink eller betong?

Vi har haft krångel med internet så jag har inte kunnat lägga upp bilder på huset men jag ska göra det så fort jag kan.

• Velan

(Bilderna som jag har är alltså från vår gamla lägenhet, vi har bara bott i huset i en månad).

• Dundermamman

Vi bor sedan 18 år tillbaka i ett LB-hus från 1965
    En del bilder finns i mitt galleri, bla på det nyrenoverade köket!

Änglatuss skrev 2007-03-18 10:16:37 följande:
    jag har lite bilder i galleriet ifrån vårat hus (Här bor vi)
    Jättemysigt hem ni har! Skrattande
Svar på tråden Vi som har hus från 60-talet!