• IsaJ

Mage vecka 6

Hur vet man om man har svullna tarmar eller om magen redan börjar växa? Är i vecka 6 och magen putar ut redan!

• Svar på tråden Mage vecka 6
  • soome

är det andra gången du är gravid? isåfall kan det ju synas tidigare

• agustibarnet

brukar ju ändå inte synas fören v13, de är då moderkakan börja komma upp ur bäkne..

• IsaJ

Det är första gången. Men gaser har jag inte märkt av. Men vätska, vad innebär det? Det putar precis som då man har mens fast mycket mycket mer...

• Mitt hjärta är hemma

Min mage var som hittills störst häromdagen, då kunde jag inte ha ett endaste par av mina vanliga byxor, än mindre knäppa dem och jag var i v.6+6. Jag var inte så himla gasig i magen men ack så förstoppad. Min mage såg ut som en ballong. Det är ju lite äckligt, men att få ut skiten (bokstavligt talat) ur systemet återställde min magform till nästan normal.
    Det verkar f.ö. vara väldigt vanligt att magen varierar i storlek upp och ner första tiden och alltså inget att oroa sig för.

• IsaJ

Jag gör 2'an varje dag så förstoppad är jag inte heller...
    Jag ororar mig inte. Känns bara som att det är lite väl tidigt för mage att synas nu. Kommer att få ha slappa tröjor så folk inte misstänker....

• Mitt hjärta är hemma

Ja, modet är på vår sida nu iallafall med allt som är stort och oversized. En kompis till mig har vanliga moderna kläder som inte är mammakläder trots att hon är i slutet av graviditeten. Så fritt fram för slappa tröjor.

• IsaJ

Älskar slappa tröjor. Men det kan ju hända att de inte är slappa så länge till om magen fortsätter att puta ut i denna takt...

• alexja

Gaserna gör att tarmarna sväller men du behöver inte känna dig gasig.
    Grattis till graviditeten!

Svar på tråden Mage vecka 6