• Snottan

stopp i avloppet! hjälp! tips!

Usch och hjälp! har stopp i toan för min käre man gör det stora och proppar sen toan helt full med papper. nån som vet nåt som brukar hjälpa mot eländet. har köpt nåt ekologiskt grejs som skall lösa proppar men jag vet inte om det hjälper. vad brukar en rörmokare kosta förresten? man kanske inte vill grejja med eländet själv...

• Svar på tråden stopp i avloppet! hjälp! tips!
  • getingmidja

Fyll en stor hink med varmt vatten och häll den i toan samtidigt som ni spolar.
    Brukar kunna lösa upp bajsbomber.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Maverich

Tja, låt honom "greja med eländet själv" så lär han sig kanske en läxa? Fundersam

• Mirris

ojoj, låt din man grejja med det äckliga han ställt till med

Det värsta är ju att det kan "klogga igen" långt ut i avloppet... å då måste man nog ha en rörmokare om ni bor så.
    Kanske ÖSAB eller så.. så här på jourtid.

Jag vet inte för jag bor i hyresrätt..

• Snottan

Haha, han har redan fått tömma toan på äcklet själv så det var inga problem. och hinken funkar inte heller. ingen annan med nåt supertips?

• Malinia

avloppsvajer, som man kör ner och fäster i skruvdragaren så den spinner runt och lossar äcklet.  funkade hos oss...

• Maverich

Ha ha ha, jag läste "nåt elektroniskt grejs"!!! Vad fan skulle det vara?

Hur som, jag kan verkligen se honom sitta där och göra sitt och sen stå där som ett litet barn och proppa toan full med papper!

• Mirris

Hur bor ni då?? Bor ni i lägenhet eller hus?

Bor man i hyresrätt så brukar det finnas nån fastihetsjour (här kommer dom från securitas om det är nåt)

I hus vet jag inte, då får man nog ringa en rörmokare som får rensa rent ända långt ut i rören. Eller ÖSAB.

• Snottan

haha ni är nog mer intresserade av hur det ser ut när gubben står och rensar i toan ;)

• jummie

pratade med min make som är röris..

Det gäller att få vattnet i rörelse - kör ner handen o sen fram o tillbaka så vattet börjar röra på sig då brukar det sjunka efter tillslut.

Han sa även att är det stopp pga papper så sitter det i "kröken" o det stoppar inte längre fram.

En jourröris kostar ca 3000 kr i timmen så killen din får helt enkelt kavla upp ärmen o ta tag i skitgörat!

• Mirris

Har ni grannar under er??

För ett par år sedan så hade hyrebolaget rustat badrummen o borrat nya hål för dusch o sånt. Å då hade det lixom rasat igen nånstanns i tunneln.
    Så när jag tvättade kom ALLT vatten upp ur handfat, badkar o toalett.. likaså när jag spolade så kom allt upp igen ur toastolen. JÄTTEMYSIGT

SÅ nrä jag ringde till hyresvärden så hamnade jag hos "jouren".. o dom bad mig att ringa på hos grannen över mig o snällt be honom att INTE spola hos sig, för då skulle det han gjorde på toan komma upp hos mig *BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ*

Efter nån timma kom en securitaskille o försökte rensa med diverse verktyg, men det gick inte så lite senare kom en "sugbil" från ÖSAB o gjorde rent hus.

Så tänk på att igenkloggade rör kan ställa till det för andra runt omkring som använder samma avlopp.

• Mirris

va bra att papper bara sätter sig i "kröken" jummies.. då är det ju inga bekymmer

Då kan ju mannen fixa själv... o nästa gång går det kanske inte åt samma mängd med papper

• Snottan

om ni bara visste hur enerverande ljud det blir när någon sitter och bara drar drar drar på toarullen. man blir helt knasig ;)

• jummie

Men hälsa honom att om han nu känner behovet att torka skiten ur sig så får han paus-spola mellan varven

Så blir han ren o fin om gumpen utan att få stopp...

• Mirris

*haha* .. trodde bara det var ungar som gjorde så!!

Var barnvakt åt en 5 åring som just fått äran att börja torka sig själv efter att ha bajjat. O JÄDRAR va hon drog loss papper.

SOm tur var så glömde hon spola efter sig så jag kunde ta en bajspåse o plocka upp det mesta av pappret

Svar på tråden stopp i avloppet! hjälp! tips!