• Anonym (äcklad)

Inte borsta tänderna när man snusar?!?!

Uäääärk, min kille måste vara den äckligaste människan som finns!! Bläää!!
    Han vägrar borsta tänderna, och han snusar DYGNET runt! Sover to.m med snus i munnen!
    Han vill inte borsta tänderna för det blöder!!! MEN FYYY!!!
    Sa till honom nu i helgen att fy f*n, borsta tänderna eller så e det slut.
    Han sa: e väl mitt problem om jag inte borstar?!?!
    Kanske hans mun som ruttnar, men tror han verkligen att jag vill vara i närheten av hans stinkande mun och bajsbruna slemmiga tänder?? BLÄÄ!!

Vi ska få bebis i augusti FY, vill inte ha hans stinkande mun i närheten av bebisen sen! Han verkar ju själv ha svårt att förstå hur vidrigt det är att han inte borstar tänderna!!

Vad tycker ni? Är jag känslig som reagerar på detta?
    Är ungefär mer eller mindre spyfärdig när han är i närheten av mig!!!

//äcklad

• Svar på tråden Inte borsta tänderna när man snusar?!?!
  • Miafialoppenkorv

Är själv snusare och även min man. Vi borstar tänderna flera gånger om dagen...Jävligt ofräscht av din kille att inte göra det...Säg till honom på skarpen hur jävla äcklig han är!!

• Anonym (äcklad)

Miafialoppenkorv:

Har försökt säga till han, och han borde ju ta det som ett tecken att det är VIIIDRIGT när jag hulkar när han kommer i närheten av mig. Antingen är han blind eller så är han bara j*vligt dum och envis. *urk*

• Anonym (tjej)

anonym (äcklad)

jo jag snusar nästa hela dygnet..
    ja snusar tills ja somnar och direkt när ja vaknar så tar ja en snus..ja hinner inte ens kliva upp hur sängen...

Beyond belied

det är nog bästa att du går till tandläkaren och kollar om du har tandsten..för det kan även människor få..Det är ganska vanligt..
    vissa människor får lätt tandsten och vissa får inte det..
    ja är en av dom så inte får det lätt, ja hade inte mycke tandsten och då hade ja inte varit hos tandhygnisten på några år..så min tandläkare tyckte ja hade fina tänder..det var endas tandsten som inte var bra och det var för att ja borstade för sällan utan för att ja inte borstade ordentligt varje gång ja borstade..missade vissa ställen...

• Beyond Belief

Jag borstar två gånger om dagen och använder tandtråd och går regelbundet till tandläkaren så det är nog inga problem ; - )

• Snutte83

Som någon annan sagt också. För att kunna sluta snusa krävs det att man själv vill det. Annars så går det inte. Mamma har tjatat på mig läänge om att jag ska sluta. Men jag fick viljan först efter jag varit hos tandläkaren. Först då kunde jag sluta.

Det du kan göra för din kille tills han inser vad han håller på med är att köpa hem Zendium (stavning?) Sensitive tandkräm och Hexident 1mg/ml. Du kan köpa detta på apoteket. Zendium Sensitive är en mild tandkräm utan all den skarpa mintsmaken. Passar öma munnar perfekt. Och hexident är bakteriedödande. Då kanske han lyckas rädda tänderna. Och om man har zendium behöver man inte vänta 30min efter tandborstningen innan man använder hexident. Det går bra att använda direkt då. Det var min tandläkare som sa detta och har använt det i 1 vecka nu och munnen är mycket bättre.

Jag lider inte av dåligt minne, Jag njuter av det!
  • RebelRose

oh fy fan

har tyvärr inga tips men det var bland det äckligaste jag hört på länge.

visa snuskpellen den här tråden,uscha!

Riktigt ryser när jag tänker på det,ska gå in och pussa på min rena fina sambo och hans rena fina mun..tycker verkligen uppriktigt synd om dig som ska behöva leva med ett sånt äckel.

• Anonym (äcklad)

Idag har jag gett killen ett ultimatum!

Börja borsta snusmunnen ELLER gå skilda vägar.
    Förhållandet tar ju stryk pga detta. Vill ju inte vara i närheten av honom. Han beter sig som ett omoget litet barn! Tom. barn borstar tänderna!!

Blä, killen säger att det är fortfarande hans problem att han inte borstar tänderna.. javisst är det hans problem, MEN det går ju ut över förhållandet. Jag kan knappt umgås med honom pga detta. Vill inte ha honom i närheten av bebisen, eller hans stinkande mun nära bebisen.

*suck* som det ser ut nu kommer det brytas mellan oss. Jag orkar inte med hans äckliga beteende mer. Och han verkar ju inte bry sig om att ändra på detta.

• Hanna E

Oj vad synd att det ska gå så långt! Men på ett sätt förstår jag dig.. det är ju egentligen inte pga hans munhygien ni bryter utan pga brist på respekt från hans sida. Vem vet, kanske han fattar när du visar att du menar allvar.. gör han inte det så kanske du klarar dig bättre själv. Men förklara anledningen för honom ordentligt, så han inte har uppfattningen att du sticker pga att han har dålig andedräkt. Var tydlig med att det är för att om han inte ens kan göra en sån självklar grej för din skull, hur ska det då gå i framtiden.. lycka till!

• Anonym (äcklad)

Hanna E:

Jo, har förklarat för honom att kan han inte göra en sådan uppoffring att ens borsta tänderna, som ändå tillhör något man BÖR göra, då är det ju ganska respektlöst från hans sida.
    Att han tror att allt är ok, och viftar bort allt jag säger gör att jag förlorar orken att ens försöka längre.

Borde ju som sagt vara självklart i ett förhållande att man visar ens lite respekt för varandra, och försöker göra den andra tillfreds? Det enda jag begär är ju att han kan växa upp och ta tag i sin munhygien. Men det skiter han ju totalt i.
    Så börjar kännas hopplöst att ens försöka..

• Anonym (hoppsan)

Bli ínte lessen nu ts men det kommer väl inte som en överraskning att din kille snusar? Eller har han helt plötsligt  börjat snusa på detta frenetiska vis?

Jag skulle inte kunna vara med nån son röker eller super varje helg. Sen att sabon även är som jag,the drickare är ju bra bra*ler*

• Anonym (hoppsan)

ja och glömde till lägga snusa..

• Anonym (äcklad)

Anonym (hoppsan):

Nej, han har snusat under hela förhållandet. Men tidigare har han sett till att munnen ser fräsch ut. Vilket han totalt skiter i nu.
    Önskar att jag hade fått upp ögonen tidigare.. men men..

• Anonym (äcklad)

Nu har jag pratat med killen en hel del ikväll!
    Han är så otroligt självisk!! Och påstår att jag är för känslig och barnslig som lägger märke till det att han inte tar hand om sin hygien. Enligt honom är det bara hans ensak. Visst, men förhållandet tar ju stryk pga det. Han visar ju ingen respekt för mig. Tänker inte på mig alls. Har försökt lägga fram det hela snällt, men nej nej!

Så sa nu att han har 2 veckor på sig att ändra inställning eller så får vi gå åt varsitt håll. Jag orkar inte tänka mer på hans äckliga beteende. Har blivit som ett irritations moment! *suck*
    Sånt ska man väl ändå inte behöva stå ut med i ett förhållande?
    Att behöva ständigt ha koll på sin kille så han borstar tänderna? Nej nej.. klarar mig utan det då..

• Snutte83
    "Enligt honom är det bara hans ensak."

Då hoppas jag att han tänkt betala räkningen från tandläkaren själv sen också när han tappat alla tänder... Utan att detta påverkar Er ekonomi. Det är ju Hans ensak...
    Jag lider inte av dåligt minne, Jag njuter av det!
  • Anonym

Allvarligt talat, normala manniskor forstar val att man maste vara noga med hygienen bade for sin egen och omgivningens skull?! Ursakta att jag sager det men din kille verkar ha problem...

• Anonym (äcklad)

Snutte83:

Vi är inte sambos i dagsläget, och är tveksam på att om vi någonsin kommer bli det. Så tandläkar räkningen kommer han att få betala HEEELT själv. Är nog kul att bita i det sura äpplet sen när han varken har tänder eller pengar.

• Anonym (äcklad)

Anonym:

Jo, har förstått att han har problem. Han är den enda som inte förstår det! Förstår dock inte HUR han inte kan lägga märke till att folk undviker hans närvaro, samt alla pikar han får.
    Han är väl helt enkelt dum i bollen..

• Anonym

Min kille snusar oxå, och borstar sällan tänderna, han går hos tandläkaren typ 1 gång i månaden och lagar sina trasiga tänder , jag vägar pussa honom om han inte borstar tändera. det är så j*vla vidrigt så det är inte sant. Till och med dottern, 3 år säger åt honom att hon inte vill ha puss, för pappa luktar äckligt i munnen.
    hans tandläkarbesök kostar oss ca 1000 lappen i månaden.
    Det är inte bara din killes ensak om hur han sköter hygienen, det är ju du, och sedan barnet, som måste leva med honom. Ni ska ju alla trivas!! Tänk om du slutade duscha?? då luktar ju du tillslut apa, säg sen, att det är ju din ensak!!

• Anonym (äcklad)

Anonym:

Jösses 1000kr i månaden?
    Kommer ALDRIG börja betala för killens ruttna tänder, han har självmant valt att förstöra dessa, då får han själv snällt betala för dessa också!

Att inte din kille märker något när din dotter säger ifrån
    Ne, vissa e verkligen blinda!

Ja, skulle jag te.x sluta duscha, då skulle det bli ett j*vla liv om det. Hur äcklig jag är, hur illa jag luktar. Vad är skillnaden?
    Jag har då mer vett att jag duschar varje dag, och sköter min hygien överhuvudtaget bra.

Just nu ligger förhållandet på "is".. jag har sagt att jag inte vill leva ihop med någon som inte kan ta ansvar för sig själv än. Hur ska han då kunna ta ansvar för en bebis? Nej nej.. Han har valt att "glömma" bort att han ska bli pappa, och valt att börja festa mitt i veckan, och skita totalt i allt som heter ansvar. Hans förlust säger jag bara.. för jag klarar mig alltid.

Svar på tråden Inte borsta tänderna när man snusar?!?!