• nesistas

Progynon i testcykel

Jag startar min testcykel med progynon idag.Blev lite fundersam. ..Anledningen till att man äter progynon är ju för att öka slemhinnan i livmodern. Jag har dålig kvalité på mina egna ägg, därav ÄD, men har fortfarande hyfsat regelbunden mens. Vid varje eget IVF-försök har jag fått höra att slemhinnan i livmodern sett jättebra ut. Finns det inte risk för att progynon gör att slemhinnan blir för tjock, dvs. försämrar chanserna till en bra behandling?

Hur har ni andra gjort som fortfarande har egen menscykel? Har alla fått progynon inför ÄD?

kram
    Bobi

• Svar på tråden Progynon i testcykel
  • Fiaflopp

Jag har just avslutat min sk testcykel med progynon och progesteron,jag har också regelbunden mens men dålig äggkvalitet...
    Har du gjort FET med dina egna ägg någon gång?
    Då får man också progynon och en ÄD behandling är samma sak i stort sett,som ett FET alltså.

Det är därför du gör denna cykel,för at kliniken skall få se exakt hur just DIN slemhinna reagerar på progynonet så det är ingen fara...

• nesistas

Hej vännen!

Nej, har aldrig gjort FET. Vi fick aldrig några ägg till frysen, har bara gjort färskförsök. Tack för ditt svar, känner mig mycket lugnare.
    Om allt går bra med testcykeln gör vi riktiga behandlingen direkt efter, dvs i slutet av maj. Vågar knappt tänka så långt än...

När är det dags för dig? Håller tummarna för oss!!!
    Stor kram
    Bobi

• Fiaflopp

Åh,då ska jag hejja så det hörs ända härifrån vil jag lova!!

Våran donator ska lämna sina ägg i April någon gång så efter det så kikar dom efter en passande åt oss och då får vi starta,hoppas på en beandling innan sommaren...

• pimpom

Fiaflopp; Hoppas det går lika fort för er som det gick för oss. Vår donator lämnade sina ägg i december. Redan innan hon hade lämnat dem hade vi fått besked om att vi var på tur i januari. Så när hennes doantion var klar tog det bara en månad innan vi fick vår ägg. Dey gick otroligt fort.

Lycka till Bobi med testcykel och behandling.

pimpom

• Fiaflopp

Åh,ja det får vi hoppas!!

• nesistas

Tack!!

Håller tummarna för oss alla tre! Fiaflopp, hoppas så att ni också får starta innan sommaren!

Kram
    Bobi

Svar på tråden Progynon i testcykel