Berätta för mig...
Om du verkligen vill veta så :
Med min första så kände jag bara molande värk som ändå gjorde att jag hade svårt att sova. Fick tablett att sova på, men det hjälpte inte. Jag fick ingen bedövning, utan levde på massage över ryggslutet. Allt tog 30 timmar och jag sa direkt att det kunde jag göra igen
Med andra så ville han inte komma ut. Jag blev igångsatt pga för högt blodtryck och för lite fostervatten. De tog hål på hinnan så att vattnet gick och då kom värken. Aj vad ont det gjorde. Det bara värkte i hela kroppen och jag trodde jag skulle dö! När jag fick en värk så svor jag åt alla som prata eller rörde på sig. Jag bad om epudral (kan ha stavats fel), och läkaren som skulle sätta den fick höra både det ena och det andre. När bedövningen börjat hjälpa så kändes det som ett mirakel. Detsom var jobbigt då var att man var låst med alla sladdar som de satt fast på magen för att se värkar/hjärtslagen m.m. Helt plötsligt så kände jag ett tryck neråt och trodde jag behövde göra nr2, men det visade sig att huvudet var halvvägs ute. Min sambo fick akutlarma på knappen (som jag hade i min hand). Personalen kommer in och de trycker tillbaka bebisen och ropar efter fler folk som kan hjälpa till. De tar min ben och trycker knäna så långt vid mitt huvud som de klarar av och ut kom han Det tog 8 timmar.
Förlossning nr 1 var 10 ggr lättare trots att den var 22 timmar längre