• hammarby

Berätta för mig...

Det vore nästan konstigt om man INTE var rädd och orolig. Nu var min första förlossning ingen rolig historia och ändå är jag gravid igen.

Men smärta upplever alla på olika sätt. Jag trodde ärligt talat att jag skulle dö. Jag hade aldrig kunnat vara förberedd på just den smärtan. Så det bästa är väl att förbereda sig på att ta smärtlindring om du kommer till den punkten att du inte står ut.
    Jag fick knappt vila under förlossningen alls..förutom när epiduralen började verka.

Så mitt råd till dig är..sätt ingen prestige i att ligga där och vara duktig. Det finns så mycket bra smärtlindringar! Lustgasen funkade bara ett tag för mig..sen var det outhärdligt bara.

Och du ska kräva att få epiduralen även fast de säger att det är för sent. Jag fick min när jag i princip var helt öppen (jag öppnade mig dubbelt så fort mot vad det brukar ta).

Det kommer att gå bra för dig..lyssna på din kropp och lita på att den gör sitt jobb. Sen kan smärtan bli för jobbig och då vet du ju att det finns något att göra åt det.

Lycka till!!

(¯`°?.¸ ღ ♥ Eddie 060913 och gravid igen i vecka 10 ♥ ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Berätta för mig...