• MamaMuu

Vill ha nytt efternamn....

Man, barn, radhus och volvo. Är bara vovven som fattas ;) OCH ett nytt gemensamt efternamn. Vi vill inte ta något av varandras eftersom de är så vanliga båda två. Skulle vilja ha nått nytt, så nu vill jag gärna ha massa fina förslag från er med fantasi, för tydligen så har jag inget själv hehe :) Tack..

Vi heter:
    Kristoffer, Kristina och Lucas. Vad skulle passa till oss :) ?

Vill bli på smällen ;)
  • Svar på tråden Vill ha nytt efternamn....
  • MamaMuu
    Kajee skrev 2007-03-19 10:05:32 följande:
    Här kan du få förslag hos patent och registreringsverket (som har hand om namnbyte);www.prv.se/NAMTWeb/default.jsp “I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
    Åhh tack, det kanske vore en bra idé :)
  • MamaMuu

Men tar gärna förslag här ändå :)

• Kajee
    Pirona skrev 2007-03-19 10:05:49 följande:
    Leion
    Går förmodligen inte - det är för likt Lejon som redan finns.
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Lillgrodis

ta något från naturen.
    och sätt tillexempel till- framför
    tillsjön
    tillberg
    tillstrå
    tillbark
    tillsten
    tillbjörk
    o.s.v.
    om ni gillar naturen alltså....

• Sabineb

Man måste väl hitta på ett helt nytt icke finns namn va???

• ressiwresseB

eller....

*Tillgjord*

Vad är för fel med era nuvarande efternamn?

• Kajee

Det knepiga med att välja efternamn är att det inte får vara samma eller vara för likt (kunna sammanblandas med) andra, redan befintliga namn. När jag och exet skulle välja namn så var det jättesvårt att hitta ett som vi dessutom gillade. Sen skickar man in tre (tror jag att det var) namnförslag till P&R som kollar att det är ok (vi fick inte vårt förstahandsval). Sen ska det utlysas i Post och Inrikes tidningar och om ingen klagat då så får man namnet.
    Det är kul att ha ett unikt namn, men nu önskar jag att jag inte hette samma sak som exet.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Bettiz

Ni kan väl heta Muu i efternamn? Vad heter ni nu i efternamn? Det kanske går att "göra om" dom till ett nytt namn?

Svar på tråden Vill ha nytt efternamn....