Inlägg från: Sallisen |Visa alla inlägg
  • Sallisen

    Den kristna "pladdertråden"

    Låter ju najs! Hoppas det blir bra!

    Jag har just ätit lite lunch, lasagne blev det idag. Vad har ni andra fått i er idag?

  • Sallisen
    3 hjärtan skrev 2007-03-19 12:20:21 följande:
    än så länge bara ett par mackor och te.. har svårt att få i mig lagad mat.. är gravid i v 13 och för mig har inte illamåendet gått över ännu.
    Oj, trist! Jag led inte av illamående under min graviditet, men tappade matlusten totalt... det enda som inte smakade sjöbotten var pannkakor och aprikoskräm...
  • Sallisen
    3 hjärtan skrev 2007-03-19 12:58:21 följande:
    ja, det är jobbigt.. men det börjar ändå gå åt rätt riktning tror jag... hmm.. pannkakor och aprikoskräm... kräm har jag inte testat.. kanske kunde vara något... våfflor är gott också.
    Jag hoppas att det blir bättre för dig snart! Inte kul att vara illamående så länge...

    Det värsta med aprikoskrämen var att jag fick sån halsbränna av den... speciellt mot slutet! Men gott var det!

    Våfflor är mums!
  • Sallisen
    3 hjärtan skrev 2007-03-19 13:10:27 följande:
    hehe, får be maken köpa hem lite olika krämer åt mig, så får vi se =)
    Gör så! Du får berätta sen hur det går!
  • Sallisen
    Marängbagaren skrev 2007-03-19 17:08:04 följande:
    Just hemkommen från mörkrets och ångestens boning. MEn det gick bra enna gång med *pust*
    Oj, vad är det för nåt? Om man får fråga...?!
  • Sallisen
    Marängbagaren skrev 2007-03-20 08:19:04 följande:
    IKEA :DSka berätta mer varför jag kallar den så när jag kommer hem från jobbet. Ha en bra dag!
    Jahaaaaaaaaaa!

    Har du läst boken "Visst är det härligt att vara svensk"? I den finns ett helt härligt kapitel om IKEA.... Man skrattar så tårarna sprutar!!!!
  • Sallisen
    Yael skrev 2007-03-20 14:51:59 följande:
    Den boken skulle jag vilja läsa!! Svensk kultur, ja den är ju ibland lite speciell
    Rickard Fuchs heter han som har skrivit den, finns säkert att låna på biblioteket! Han har skrivit flera humoristiska böcker, bl.a. en som heter nåt i stil med "Men visst är du sjuk" och som handlar om hypokondriker.

    Han skriver hysteriskt roligt alltså!!!! Men favvisen är "Visst är det härligt att vara svensk". Han tar upp Jantelagen och kösystemet och jag vet inte vad. Och så IKEA också!
  • Sallisen
    Yael skrev 2007-03-20 20:49:19 följande:
    Sallisen--- antecknar Min mamma och jag brukar ha så roliga diskussioner om svensk kultur. Min pappa är österrikare så man har fått ta del av två kulturer, och jag tycker verkligen det är spännande och intressant det här med kulturer Nu har jag kommit hem från husförsamlingen. Det var kul att träffas och snacka och skratta lite. Dagens diskussion handlade om dop. Intressant verkligen!
    Jag är ju finsk (dock uppvuxen i Sverige) och även om det handlar om så "nära" länder så kan det ju ändå skilja en hel del... min man är svensk och vi diskuterar skillnader i våra kulturer ibland... fast vem av oss som skrattat mest åt den andra låter jag vara osagt... Vi finländare kan vara nog så "knäppa" vi också...

    Jag var också på möte igår, först genomgång ur Uppenbarelseboken (alltid lika intressant!) och sen hade vi årsmöte också.
  • Sallisen
    Marängbagaren skrev 2007-03-20 20:53:44 följande:
    Ulf Ekman på TV nu, himmel ... han är en hal ål den där mannen!!
    Hm, missade den.
Svar på tråden Den kristna "pladdertråden"