• Loisan82

Alla pratar om hur rädda dom är för att föda vaginalt men

för mig är det tvärtom.Jag vill absolut inte föda med kejsarsnitt.
    Jag väntar nu mitt andra barn och den största skräcken inför förlossningen är att något skulle gå fel så att dom måste ta KS.Givetvis är det bra att alternativet finns för det viktigaste är ju att man får sin friska bebis till sig.
    Finns det fler som är rädda för KS??

En envis son född 050802 + en son i magen BF 070616
  • Svar på tråden Alla pratar om hur rädda dom är för att föda vaginalt men
  • smurfis75

Har fött 2 barn vaginalt, ena slutade med sugklocka och med andra blev jag klippt, ändå är jag skräckslagen för att hamna under kniven" om jag skulle bli gravid igen.

Mamma har 2 älsklingar Liam och Texas
  • Smurfens Mamma

Jag skulle absolut inte villa göra KS !! Vaginalt var tufft o gjorde ont men det är naturens gång... att göra en stor bukoperation är inget jag vill göra... huha mig

♥ Mamma till Wilhelm ♥
  • nerys77

Jag har varit rädd för ks alla mina förlossningar.
    Jag var rädd för en vaginal förlossning när jag väntade min första, men trots att det var en lite jobbig förlossning, så kände jag aldrig att jag ville bli snittad nästa gång.

Jag tror att återhämtningen är så mycket jobbigare efter snitt, så jag ville föda vaginalt.

Dessutom är det en sån kick när man väl fött ut barnet, en wow-känsla, vad häftigt att kroppen kan. Jag ville inte gå miste om det, så därför är jag glad att jag haft fyra vaginala förlossningar.

• niamh

Jag är nog lika rädd för båda tror jag. Förstår verkligen inte de som ser KS som "det lätta alternativet". Det är ju döläskigt!

• sheeba

Kände som dig TS Snitt är något jag verkligen inte vill göra.
    Nu med andr abarnet så hade jag föreligande moderkaka och jag var så rädd att den inte skulle flytta på sig. mne som tur var så hade den gjort det.
    Men jag tycker det skulle vara skit hemskt att behöva snittas planerat eller inte.

Om det blir fler barn hoppas jag på vanlig igen.

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Loisan82

Min första förlossning gick hur bra som helst och att föda "genom naturens gång" är det maffigaste jag någonsin har gjort och jag vill verkligen uppleva det igen,därför är jag rädd för KS då det känns som om jag skulle bli snuvad på hela förlossningen.Dessutom att utföra en stor operation med riskerna som det innebär,NEJ TACK!!

En envis son född 050802 + en son i magen BF 070616
  • puffipuff

jag hade också en jobbig förlossning där det slutade med sugklocka och jag sprack som s*tan... men ända, om jag för välja, vill jag föda vaginalt nästa gång ( om det blir en nästa gång ) eftersom det kan bli såna komplikationer med snitt och man inte får bära tungt mm

• Ebbiz

Jag var helt livrädd för kejsarsnitt med min första. Såg  fram emot att få föda, men naturligtvis så blev det ju snitt ! Jag fick havandeskapsförgiftning och blev inlagd och till slut så dålig att det bestämdes att plocka ut henne akut!

Nu kan jag trösta dig med att det gick JÄTTEBRA. Visst...jag var totalt livrädd innan då jag fick förberedas osv, men det gick verkligen jättebra!
    Personalen var helt underbar och jag hade tom skrivit i mitt brev att jag var totalt VETTSKRÄMD för kejsarsnitt, redan innan jag blev inlagd. Så det är mitt råd till dig...att skriva det i ditt brev du tar med OM det mot förmodan skulle bli snitt.
    Och när dom väl börjat så gick det otroligt fort att få ut dottern...och sedan försvann både läkare och tid och rum...jag låg ju med min underbara dotter på bröstet och märkte absolut inte av NÅGONTING annat !

Nu är jag gravid med andra barnet och min önskan är naturligtvis att få vara frisk (att slippa H.F) och få föda naturligt. Men min skräck för kejsasnitt har dämpats otroligt tack vare den helt fantastiska personalen sist! Visst...jag vill för allt i världen inte vara med om det igen...men det är mer för att "man blir snuvad" på förlossningen snarare än rädsla.

Men jag vet precis hur du känner....jag vill för allt i världen få föda naturligt och slippa bli snittad igen.

dotter född 050127 + väntar en till tös Bf 070718
  • Tingeling82

Jag är livrädd för för kjesarsnitt och hade inte haft en tanke på att det kanske kunde bli så, men nu måste jag snittas på torsdag för barnet ligger i säte.. Får panik när jag tänker på det..

• Linsen

Här är en till som absolut inte kunde tänka sig att föda med snitt. Det var min värsta mardröm... men nu blev det så ändå eftersom den lille inte ville komma ut normalt (efter ett misslyckat värkarbete) och det gick toppen och jag är idag glad att det blev så. Nu väntas nr 2 och jag vill för allt i världen inte föda vaginalt Tänk så olika det kan bli!

Svar på tråden Alla pratar om hur rädda dom är för att föda vaginalt men