Gumlan skrev 2007-03-19 15:28:04 följande:
Nu hänger jag inte med alls? varför ligger dom inte på internet? och hur kan folk kolla på dom om dom ligger lokalt på min dator?? :-O altså ingen av bilderna funkar jag har testat flera olika. altså bilderna jag har i mitt galleri...
En sak i taget...
Gå till din presentation och högerklicka på bilden (för mig är det en ickefungerande bild) som ligger under texten:
Maria heter jag och är 26 år
Bor i Halmstad...
Ifråh högerklickmenyn välj Egenskaper (eller Properties om du har engelsk version).
Nu kan du se bildens adress: file:///C:/DOCUME%7E1/freja/LOKALA%7E1/Temp/moz-screenshot-1.jpg
Det är helt fel. Det betyder att bilden inte ligger på internet, utan på din dator.
Jag kan tex inte se bilden. Du kan säkert se den, men det är bara för att du sitter vid din dator där bilden finns.
Det är samma problem med alla bilder i din presentation. Alla har en loak sökväg, dvs finns inte på internet utan på din dator.
Gå nu till ditt galleri, högerklicka på en av bilderna och välj igen Egenskaper (eller Properties om du har engelsk version).
Nu kan du se bildens adress. Ser du att bildens adress börjar med www.familjeliv.se/krypin/gumlan etc ?
Det betyder att bilderna ligger på internet.
Högerklicka på en av dessa bilder i ditt galleri, välj Kopiera. Gå till din presentation, och rutan där du skriver din presentationstext. Högerklicka där och välj Klistra in.
Nu lägger du in bilden från ditt galleri i din presentation.
Spara din presentation.