• Gumlan

varför kan jag inte klistra in bilder i min press och direkt i trådar?? :-(

det kunde jag i början när jag var plus medlem, men inte nu längre en dag var bara bilderna i pressen borta o så har ja itne kunnat sätta in nya. för man lägger väl bara en bild i sitt galleri och väljer kopiera? sedan klistra in i pressen elelr i tråden man vill ha den i?

• Svar på tråden varför kan jag inte klistra in bilder i min press och direkt i trådar?? :-(
  • AnneSophie

Det är inte så att ditt PLUS-medlemskap har gått ut då?

Det enda som är värre än att ta risker, är att _inte_ ta risker.
  • Gumlan

nee, det varar till juli i år. och när det går ut så kan jag väl inte ha olika mappar i mitt galleri? elelr göra omröstningar? och det kan jag ju fortfarande.

• AnneSophie

Tja att bilderna i din presentation inte funkar är inte så konstigt.
    Dom verkar ligga lokalt på din dator och inte på internet.
    Sökvägen till den bilden som inte funkar är tex; file:///C:/DOCUME%7E1/freja/LOKALA%7E1/Temp/moz-screenshot-1.jpg

Har du testa att kopiera och klistra in en av de bilderna du har i ditt galleri?

• Gumlan

Nu hänger jag inte med alls? varför ligger dom inte på internet? och hur kan folk kolla på dom om dom ligger lokalt på min dator?? :-O

altså ingen av bilderna funkar jag har testat flera olika. altså bilderna jag har i mitt galleri...

• Gumlan

aaah du menar min pres bild? ja det såg jag nu med att den itne är ändrad... skumt. men varför har inte den ändrats? måste va nått skumt me mitt pluskonto??

• Gumlan

kan någon ta en titt på mitt pluskonto då?? vad som kan blivit fel... trist att ha betalat och så funkar itne ens hälften av sakerna man ska kunan göra juu...

• AnneSophie
    Gumlan skrev 2007-03-19 15:28:04 följande:
    Nu hänger jag inte med alls? varför ligger dom inte på internet? och hur kan folk kolla på dom om dom ligger lokalt på min dator?? :-O altså ingen av bilderna funkar jag har testat flera olika. altså bilderna jag har i mitt galleri...

En sak i taget...

Gå till din presentation och högerklicka på bilden (för mig är det en ickefungerande bild) som ligger under texten:

Maria heter jag och är 26 år
    Bor i Halmstad...

Ifråh högerklickmenyn välj Egenskaper (eller Properties om du har engelsk version).
    Nu kan du se bildens adress: file:///C:/DOCUME%7E1/freja/LOKALA%7E1/Temp/moz-screenshot-1.jpg

Det är helt fel. Det betyder att bilden inte ligger på internet, utan på din dator.
    Jag kan tex inte se bilden. Du kan säkert se den, men det är bara för att du sitter vid din dator där bilden finns.

Det är samma problem med alla bilder i din presentation. Alla har en loak sökväg, dvs finns inte på internet utan på din dator.

Gå nu till ditt galleri, högerklicka på en av bilderna och välj igen Egenskaper (eller Properties om du har engelsk version).
    Nu kan du se bildens adress. Ser du att bildens adress börjar med www.familjeliv.se/krypin/gumlan etc ?
    Det betyder att bilderna ligger på internet.

Högerklicka på en av dessa bilder i ditt galleri, välj Kopiera. Gå till din presentation, och rutan där du skriver din presentationstext. Högerklicka där och välj Klistra in.
    Nu lägger du in bilden från ditt galleri i din presentation.
    Spara din presentation.

• Gumlan

altså för mig ligger det ingen bild alls där.. jag kan inte ens se att det skulle finnas en bild där... jag ser bara den vanliga pressbilden som man kan ha utan plus, jag ser inga andra bilder i min presentation... så jag kan inte högerklicka någonstans...

ska testa det andra du skriver...

• Gumlan

men det är ju så jag gör... och ändå kommer det inte in några bilder ska prova lite olika bilder...

Svar på tråden varför kan jag inte klistra in bilder i min press och direkt i trådar?? :-(