• charlie och novas mamma

När sa ditt barn första ordet?

När sa ditt barn första ordet som Mamma, Pappa eller titta å där.. ??
    Vilken ålder e d vanligast att d första orden kommer?
    Min son e 6 månader men säger inte ett ord inte ens i närheten, men sen har ja en kompis vars barn säger mamma å har hört andra mammor berättat att deras barn oxå sa första ordet runt 6 månader. ja tycker d låter väldigt tidigt, eller e min son sen me å prata helt enkelt`?

• Svar på tråden När sa ditt barn första ordet?
  • Mamma till 2 guldklimpar

Ja asså d är ju himla olika..tror man gärna vill höra ett ord..men visst kan de härmas och d låter som mamma lr pappa..men ett ord vete sjutton!! jag har sagt bla bla bla och de säger likadant tillbaks..säger ja mamma pappa så säger han ju även då bla bla bla..hehe..

inge brådska me sånt..hehe

• blonde redhead

Min 10 månaders börjar nu försöka forma ord. Min pojke var mellan 10-12 månader innan han sa ett ord.

Sedan finns det ju många som räknar ord när barnen mamamama osv. De hör ju mamma men det är ju något alla barn säger.

• JennieL

Det är väldigt få barn som pratar när de är 6 månader!!
    De börjar jollra nyanserat och därför tror många att deras barn säger Mamma och Pappa när de egentligen bara sitter å jollrar eller härmar...

Känner en person som bestämt hävdade att hennes barn sa Hej mamma när han var runt 6 månader när det i själva verket var bara joller...
    Man vill nog höra mer än vad som sägs

• susannn

min dotter sa mamma när hon va sex månader i dag 9,5 månad ahr hon precis børjat säga pappa.

• mammatillpojkar

8 månader va nicolas när han sa mamma riktigt.. innan dess sa han mammammmamamma men jag räknade itne det

• sep mamma

6 mån sa min son mamma..

• ankizen

min äldsta son va jättetidig... han kunde säga mamma, pappa & titta när han va 6 mn.. började ljuda när han va 4 mån redan..
    men brorsan hans som nu är 8 mån kan bara dada och gaga..

• Alexandra85

va runt 7-8 månader när han började säga Nä sen blev det isse (kisse). Än så länge säger han varken mamma eller pappa.. trodde det skulle komma först...

• Änglatuss

min dotter är snart 1 år och hon låter mest
    ammammamma mmammamaa låter ju som att hon säger mamma
    och ibland låter det som att hon  säger pappa

det jag har nog ev hört är att  hon viska titta en gång men jag hörde nog i syne, hon har inte sagt det mer sedan dess...

hon blir 1 år nästa vecka

• Smilla75

prick 9 månader sade mamma och pappa. Nu är hon 12 månader och säger även hej och lampa.

• na96gen

min dotter var 8 månader när hon sa mamma

• Wkd chick

nu är han 26 månader å pratar jämmt. typ 5-6 7 ordsmeningar utan problem:) han e en babbelkvar så här går det undan!

• MammaSusan81

min dotter sa mamma tydligt den 12 mars...den 27mars blir hon 9 månader

• SmileyMalin

alltså min dotter som är 11 månader kan säga mamma, pappa och titta.. men hon vet ju inte vad nåt av det betyder så i mina göon kan hon inte säga nåt alls än så länge...

• Siri2006

Runt 6 månader började hon säga mamma o pappa utan att veta dess betydelse. vid 7 månader sa hon "titta" och förstod dess innebörd. Det var tidigt.

• Emmziz

Min dotter sa pappa vid 6mån o mamma vid 7mån. Innan satt hon bara o sa mamamamamama eller papapapapapa. hehe

Svar på tråden När sa ditt barn första ordet?