läcker fostervatten
hej hej
jag är i vecka 35+2 och jag tror jag har börjat läcka fostervatten.... undrar ju mest om det är farligt så här sent i graviditeten?? någon som vet??
kram jessie
hej hej
jag är i vecka 35+2 och jag tror jag har börjat läcka fostervatten.... undrar ju mest om det är farligt så här sent i graviditeten?? någon som vet??
kram jessie
Nej, man får inte alltid värkar. Men då blir man igångsatt i stället efter några dygn (2-3 här)....pga infektionsrisken.
Det bildas nytt vatten helatiden
....och det rinner ut också
.
Ena gången när mitt vatten gick tog det 12 timmar innan första värken kom. Var då i vecka 34 plus 9. Då forsade vatten ut.
Andra gången sipprade jag bara, som en evighetskiss som kom och gick. Värkarna startade inte förrens dom tog hål helt (bara ena hinnan som gick paj). Var i vecka 35 plus 2
.
Bägge gångerna blev jag inlagd.
men om man bildar nytt vatten hela tiden är det väl ingen fara???
Hur vet ni att ni läsck fostervatten? Jag tycker att det är lite svårt att veta vad som är vad, med lite urin läckage ibland och vattniga flytningar
Vad märkligt det där med att få/inte få värkar när vattnet gått..? Jag tyckte barnmorskan sa att det inte var någon fara, men att man ändå kunde höra av sig för att få det kontrollerat. Men det var ju tur att jag skrev det där då, så jag vet hur jag själv ska göra om vattnet börjar läcka!
Jag skulle nog ringt förlossningen direkt om jag märkte att jag läckte. Även om man kan lukta sig till lite grann vad det är så hade jag nog ringt iaf för att vara säker.
Jag märkte att jag läckte, kunde ha varit urin eller vattniga flytningar men vågade inte chansa. Tog på en binda åkte till förlossningen, dom tog prov på bindan med laktospapper (tror jag det heter??).... det var fostefatten och jag blev inlagd eftersom det var prematur vattenavgång. Hade jag varit i vecka 38 hade jag fått åka hem och invänta värkar eller komma tillbaka 2 dagar senare om inga värkar.
Bara läst ts så säkert flera som redan skrivit detta.
men du måste kontakta förlossningen eftersom du inte får gå mer än 2-3 dygn från att vattnet började sippra pga infektionsrisken.
så ring in och be dem kolla dig.
jag trodde det sipprade vatten för några veckor sedan men väldigt lite. Ringde in o de bad mig komma. Men det visade sig vara väldigt rinniga och mkt flytningar.
så det var ju ingen fara då.
men kolla det så du ej får nån dum infektion. Lycka till!
Lackmuspapper heter det som de testar om det är fostervatten med.
Jag var inne p.g.a. misstänkt fostervattenläckage i v. 37+, men lackmuspappret visade negativt. Då var jag helt säker på att det var fostervatten, eftersom jag vaknade av att det var blött mellan benen och en våt fläck på underlakanet. Jag gick upp till badrummet och väl där plaskade det en gång och så blev det en pöl på golvet. Det var genomskinlig vätska som inte luktade urin. Och tydligen inte fostervatten..?
HAr du pratat med fl??
mitt vatten gick i v 35+2, hålet var långt ner så det nya rann ut så fort jag rörde mig. fick kolla kurva och ul (vattenmängd) varje dag. fanns nästan inget vatten men jag fick gå i 7 dar innan de gick med på att sätta igång mig. hade inte minsta värk under hela tiden, inte ens en liten sammandragning. ville bli igångsatt tidigare men de ville att jag skulle komma in i v 36 för då anses barnet färdigt enligt läkarna här. höll på att bryta ihop under de 7 dagarna för att jag hoppades varje dag att det skulle va dags. blev inlagd men vägrade va där så jag åkte bara dit en timme om dan för att kolla läget.
hej hej har varit inne på förlossningen... och det var inget tack och lov däremot hittade de ägg vita i mitt urin så jag kanske har urinvägs infektion. skulle skicka iväg det på analys eller vad dom sa. så jag skulle få veta senare. kanske därför jag sipprar urin isådanafall.... tack iallafall för alla svar och tankar... man kanske är lite nojig men bättre att veta helt säkert än att stå där med skägget i brevlådan ![]()
ja det hoppas ja oxå... en så där minst 3 veckor till... jag har ju saker att fixa juh
nee skämtosido jag vill att den lille ska växa färdigt och vara redo för att komma ut!!! men jag läängtar så mycket nu.... ![]()
ja det är jag inte rädd för att den lille inte ska klara sig... men det bästa vore ju om den stannade kvar ett apr veckor till om inte annat för min skull jag har lite små saker kvar att fixa innan den lille ska komma
haha ja det är inte lätt... när den än väljer att komma så är den jätte välkommen.... jag vill så gärna kramas och gosa så.... och jag vet att det finns fler här som víll det oxå ![]()
Haha
.