• an34

Ät- och sovschema för 5-månaders?

Är intresserad av vad ni har för ät- och sovscheman till era 5-6 månaders. Jag tycker att Min kille sover oftast 4 sovningar på en dag, varav två långa pass på ca 1,5 timme och två kortare på ca 30 minuter. Jag har försökt att ta bort en sovning men då är han så trött på kvällen så då är det jättesvårt att få i honom sista maten innan han sover för natten. Berätta gärna hur era dagar ser ut, hur mycket sömn och när de äter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-20 15:26:36:
    Är också intresserad av vad barnen äter, om det är gröt, puré, ersättning eller bröstmjölk.

• Svar på tråden Ät- och sovschema för 5-månaders?
  • an34

Tack för svaret! Hur läng brukar hon sova när hon sover på dagen?

• an34

Men då sover hon alltså bara två gånger över dagen. Det skulle min kille aldrig klara, han orkar sällan vara vaken två timmar i streck!
    Någon mer som vill dela med sig med sina tider?

• an34

Alvalie: Åt han ingenting mellan 7 och 12? Så länge skulle inte min son klara sig utan mat. Var han inte hungrig då han vaknade 10.30?

• an34

Vad roligt att så många skrivit i tråden! Så här ser vårt schema ut på ett ungefär:
    7-8 vaknar, ammas eller får ersättning (har börjat rata mammasbröst, tyvärr!)
    9.30-11.00 sova
    11.30 lunch puré + ersättning eller amning
    12.30-14.00 sova
    14.30 ersättning eller amning
    16.00-16.30 sova
    17.00 Gröt
    19-20 ersättning (måste oftast sova 20-30 minuter innan vi ger sista maten)

Som ni ser har jag en riktig sömtuta. Har försökt att ta bort sista sovningen men det går bara om han sovit ett längre pass än 30 minuter efter klockan 16.

Svar på tråden Ät- och sovschema för 5-månaders?