• Fru O Mamma Kokkonen

PMS-Hur har ni det som har PMS?

Hej! Min PMS bröt ut som kraftigast för några månader sedan, då jag först trodde att jag var gravid, eftersom jag mådde så illa, spännde i brösten, trött, yr och min mage känndes allmänt svullen/spännd. Sen så dessa fruktansvärda humörssvägningar och så ont i tänderna/tandköttet, jag lider verkligen av min PMS och den varar läääänge, två veckor innan varje mensturation, just efter min ägglossning. Det finns tydligen ett bra naturläkemedel på apoteket som jag ska köpa i morgon och den heter ziara och kostar 198:- för tre månader. Som är receptfritt. En bra sida är: www.ziara.se. Lycka till.

Vore tacksam för hjälp.
    Hur håller man till exempel humöret i styr när man har PMS. Helst att ni som har kraftig PMS som svarar? Även ni andra om ni vill.

• Svar på tråden PMS-Hur har ni det som har PMS?
  • Momsie

Jag har druckit Aloe Vera juice varje morgon i snart 2 års tid och med den försvann PMS:n som jag haft hela mitt menstruerande liv : )
    Jag har haft alla de symptom du räknade upp utom tandproblem, det hade jag när jag var gravid istället, plus bevärk, ryggvärk och migrän, men allt försvann som sagt och vid några tillfällen när jag inte haft juicen hemma har PMS kommit som ett brev på posten, men jag har inte fattat förrän efteråt att det var just under en period då jag inte haft aloe vera.

Sen har mitt immunförsvar stärkts enormt och det finns flera saker som t.ex. att man blir pigg av det om man tar det på fastande mage på morgonen runt 20-30 minuter innan man dricker kaffe spec. och äter frukost.

Men om du inte tidigare lidit av PMS bör du kolla så du inte har ngt sköldkörtelproblem eller annat, har du inte haft några problem alls innan menar du??

• UppIDeBlå

ja har med jobbig pms men ibland bara 2 veckor innan mensen men oftast 1vecka innan. de finns någon vanlig vitamin som man kan ta tror det va b-vitamin ska kolla sen vilket det va så kan ja rekomenderar dig.. har oxå samma symtom som du förutom de med tänderna. ja han aldrig testa de med bara vanlig vitamin efter som ja blev gravi kort efter min mor sa det till mig, men har hört att det har hjälpt för humöret jätte mycket. hör av mig igen sen när ja tagit reda på det.

• tidigareplatt

Jag har börjat motionera och äta mer frukt vilket jag hoppas ska hjälpa lite. Sen äter jag nattljusolja sedan två månader men är osäker på det fungerar.
    Har annars samma symtom som du :(

• Fru O Mamma Kokkonen

Momsie: Hej! Jag har också väldigto ont i hela kroppen. Men jag har haft detta sedan sommaren -06. Äter B-vitamin på grund av att jag har brist på det. Hade du ont i tänderna när du vad gravid? Det värker så fruktansvärt i tänderna 2 veckor innan mensturationen hjälper inte ens att borsta tänderna :( Men vart får man tag på Aloe Vera dryck? Jag har tidigare tagit sköldkörtelprover genom Inf.usk vi går och det har inte varit något fel. Men som sagt det de började i somras. Då trodde jag första gången när de blev som värst i december att jag var gravid. Alla likadana tecken, blev lycklig då, men fick mensturationen :(

• tidigareplatt

har inte kartlagt helt men har haft ont i tandköttet nu senaste veckan (några dagar till mens nu) och har det ibland men det kan lika gärna bara vara visdomständerna som växer. Har skrivit upp mina sumtom på ziara.se en månad nu så jag får bättre koll på hur ofta jag har humörsvängningar för det är de jag har störst problem med.

• Fru O Mamma Kokkonen

Jo humörssvägningarna är värst. Jobbigt när man har sambo. Inte att ha sombo men humörssvägningar då det lätt går ut över andra. Och depressionen.

• tidigareplatt

Blev dumpad för ca 5 veckor sen så jag vet inte vad som är normala humörsvängningar just nu. Typiskt när jag väl börjar äta nattljusolja. + Behöver nästan en partner för att se om humörsvängningarna minskar eller ej, hehe :S
    Varje månad innan mens så är livet åt helvete, sen några dagar senare så förstår man att det var mensen som var pms. Synd bara att jag inte fattar det när deppressionen väl är där.

• Fru O Mamma Kokkonen

Hej! Nej det är klart det känns jobbigt och vilket som är vad för dig nu. Jag beklagar verkligen. Hoppas du snart hittar den rätte. Lycka till i framtiden.

• tidigareplatt

Ja det ordnar sig alltid :) Har en bra dag idag tydligen. haha.

Svar på tråden PMS-Hur har ni det som har PMS?