Jungfrufödsel..
för de som är intreserade så är det maria bebådelsedag nu den 25! Så det innebär att Maria blev på tjocken för 2008 år sedan. give and take :)
Är det inte den dagen vi firar genom att vräka i oss fettiga bakvärk?
för de som är intreserade så är det maria bebådelsedag nu den 25! Så det innebär att Maria blev på tjocken för 2008 år sedan. give and take :)
Är det inte den dagen vi firar genom att vräka i oss fettiga bakvärk?
Tilläg:
För er som vill ha ett barn fött på julafton så är det alså nästa söndag ni skall "ligga i"
Shitt pommefritte vad du kan grejer!
( med risk för att låta som en tuggumi tuggande 14 åring)
blir så grymt impad på¨folk som har sådan koll!
Du är möjligtvis inte lärare?
Anars skulle detvara ett ypperligt jobb för dig!
Skulle lätt gå i din klass.....
Ursäkta mitt språk.
( såg extremt omoget ut när jag läste igenom det.)
Det jag menar är att jag verkligen låter mig imponeras av människor som är allmänbildade.
Jeffa.
Det verkar som att du är rätt man på rätt platts!
Jobbade själv lite idielt inom kyrkans barn och ungdomsgrupper för ett par år dedan men jag kan tyvärr inte skryta med din kunskap.
Kissmekate.
Ahhh...Intresant... det har jag inte hört förut. Kan ju ligga något i det.
sorry., det skaq vara klurrifax som stod för det intresanta inlägget!
Men kissmekate..... det var ruskigt roligt! men kanske inte den informationen man vill ha som barn. :)
tänk om vi tillsammans kan knäcka myten om jesusfödelse ??!!!!
Davinci koden, släng dig i väggen här kommer familjeliv!
ojojoj......kan väcka starka reaktinoner att kalla jesus för en horunge.
är inte super kristen själv men man måste faktiskt respektera dom som är!
" På dödsbädden finns det inga ateister"
det är ett citat och ett tales sätt.
Skönt att du inte har tvivel i din tro.
Det fina med religion ( kanske beroende på vilken man tillhör) så är man fri att tolka den som man vill. Den ger folk en känsla av trygghet, styrka och någon som lyssnar även när man är ensam och varför ska man förkasta det för att man själv inte håller med?
Jag tror helt klart på något och eftersom jag är uppvuxen i ett Luther protistantiskt land så kallar jag det för Gud.
Däremot har jag mycket svårt att acceptera mycket av det som står i bibeln och jag vet inte om jag tror på Jesus och hans upptåg heller. Med tanke på att berättelserna i bibeln hade färdats muntligt bra många år innan de skrevs ner av människor så tror jag att det finns stor chans att det är ihop diktat. Men jag kan naturligt vis ha fel.
Jag läste i The Times för ca 6 mån sen om att en profesor (?) i London som påstod sig ha belläg för att Jesus och Judas var bästa vänner och att han förrådde Jesus på Jesue beordran.
Om detta är sant så finns det ju chans att Jesus var en vanlig människa som planerade sin död som en del i den kupp han hade att lura mänskligheten. Snacka om att lyckas om det är sant!?