• lexa

Föräldrapenning när man flyttar

Prata med en Eu hndläggare inte nån vanlig dödlig dom vet oftst ingenting. Vår första dotter födde jag i sverige. Flyttade hit när hon var 3 veckor. Har kvar mitt jobb i sverige som jag är tjänsteledig i från. Jag får mamma penning i från Sverige och har så fått sen vi flyttade hit. Barnbidrag måste mna därimot söka i det landet där man bor. Jag ska nu föda barn nummer 2 här i london.- Och eftersom jag blev gravid inom 1,9 regeln så får jag behålla min mamma penning. Men allt det här bygger på att man har kvar sin ansällning i sverige. Lycka till

• lexa

Kan inte den engleska föräldar ledigheten tyvärr. Jag far samma antalet dagar for mitt andra barn som for mitt forsta. Det ar baserat pa vad jag tjanade i Sverige tar man ut 7 dagar i veckan blir det väll ca 1 år. Jag hade tänkt vara hemme ett år med den nya bebisen. Men som sagt det har bygger ju pa att man har kvar sin gammla anställning i sverige.

• lexa

Nej jag är ju mammaledig och då kan man ju inte jobb sammtidigt. Jag vet ingen svensk arbetsgivare som inte beviljar mammaledighet 1 år. Tror det är deras skyldighet.

Svar på tråden Föräldrapenning när man flyttar